sim Skrevet 15. mai 2004 Del Skrevet 15. mai 2004 Heisann. Jeg var litt usikker på om dette var rett plass å poste problemer angående SQL, men håper det går greit. Min SQL-setning er forholdsvis enkel SELECT * FROM nyheter Jeg skal hente ut den øverste posten i en tabell. I Access kunne jeg bruke TOP 1 slik SELECT TOP 1 * FROM nyheter Dette ser ikke ut til å fungere i mySQL, så hvis noen kan fortelle meg hvordan jeg kan løse dette, så hadde det vært veldig fint. På forhånd takk. Lenke til kommentar
???????? Skrevet 15. mai 2004 Del Skrevet 15. mai 2004 Er det den siste posten du vil hente? Har du et id felt eller timestamp felt? I så fall kan du bruke denne: SELECT * FROM nyheter ORDER BY id DESC Eventuelt ORDER BY id ASC - avhengig av om du vil ha første eller siste post. Lenke til kommentar
sim Skrevet 15. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2004 Hmm, jeg har begge deler, både id og timestamp. Tror ikke det er det som er problemet, jeg vil nemlig at den kun skal skrive ut èn post. Lenke til kommentar
sim Skrevet 15. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2004 Selvfølgelig, kom på det selv også. Takk for hjelpa Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå