Gå til innhold

North bridge vifte

Anbefalte innlegg

Hvorfor er det vifte på NB ? Har selv et KV8 Max3 med vifte på NB.

Grunnen til at jeg spør er at jeg sliter med vifta , har bare lyst til å dra ut pluggen til vifta.

Den treffer "veggene" og lager bråk på den måten , og det høres ut som den virkeli trenger en dysj i olje med tanke på di FÆLE lydene den lager fra tid til aen.

Tempraturen ligger på ca 36 samme hva jeg gjør , full load/null load , vifte på/av

Så hva er den geniale ide`en med den vifta ?

Og kan det være skadeli å trekke ut pluggen , med andre ord , kjøre uten vifte ?

Sier seg selv på en måte siden den bare ligger å koser seg på 36 , men vil høre om noen andre vet noe merr enn meg...

Takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tror ikke jeg ville dradd ut vifta nei.. er vel en grunn til at den er der :wow:

Men du kan vel alltids se om du får tak i en mer stillegående vifte kanskje... :roll:

Men som sagt, unansett er den på 36 grader , når vifta en gang virka som den skulle , og hadde 5000 RPM , 36 grader , nå som "allt" er galt , ennå 36 grader...

Lenke til kommentar

Gi beskjed til leverandør/nettbutikken hvor du kjøpte kortet. Det skal ikke være SÅ ille. De sender deg sikkert en ny(det gjorde Norek for meg og mitt Abit ic7 Max3 med samme problemet)

Men skal du ha en mer stillegående vifte, sjekk microplex og se etter Swiftech NB kjøler. jobber på rundt 2000rpm. men kjøler vel så godt som orginalen :D

Lenke til kommentar

Du kan jo alltids spandere en dråpe olje på viften. Skru den av, løft forsiktig av tapen på undersiden av viften med en skarp kniv. Drypp så en dråpe sykkelolje eller lignende ned i dette hullet.

Jeg har selv forlenget livet på flere vifter med "den siste olje"...

Lenke til kommentar
Du kan jo alltids spandere en dråpe olje på viften. Skru den av, løft forsiktig av tapen på undersiden av viften med en skarp kniv. Drypp så en dråpe sykkelolje eller lignende ned i dette hullet.

Jeg har selv forlenget livet på flere vifter med "den siste olje"...

ja eller det går... har gjort det på mine kabinett vifter, ble litt meir lydløs ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...