Nikkor Skrevet 15. mai 2004 Del Skrevet 15. mai 2004 Hm, finner du ikke den menyen slik at du kan stille Vcore på ditt nye hk? Lenke til kommentar
johanf Skrevet 15. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2004 Nope - og hvis du kan vise den til meg så er du kongen! ;P _ johanf Lenke til kommentar
GrinJe Skrevet 16. mai 2004 Del Skrevet 16. mai 2004 Hva slags hovedkort er det da?? Er det msi kan jeg kanskje helpe deg Lenke til kommentar
johanf Skrevet 16. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2004 hehe - jeg ser jeg ikke har nevnt hva slags hovedkort det er ... ... det er et AOpen MX4SGI-L mATX kort. _ johanf Lenke til kommentar
Nikkor Skrevet 16. mai 2004 Del Skrevet 16. mai 2004 Du må nok bare lete, sjekket hjemmesiden og kortet så da rimelig bra ut også. Sjekk i health menyen, den pleier og ligge der, eller Frequency/Voltage control. Sjekk rundt i alle innstillingene der, så finner du den nok. Lenke til kommentar
johanf Skrevet 16. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2004 joda, man skulle tro det - men jeg har ikke funnet noe. Og jeg har sett igjennom alle menyer og trykka som en helt over alt. Men som du sier, det ser ut til å være et brukbart kort - bare synd det ikke funker! _ johanf Lenke til kommentar
Nikkor Skrevet 16. mai 2004 Del Skrevet 16. mai 2004 Kanskje det en ekstra meny som må aktiveres, f eks CTRL F1... Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 16. mai 2004 Del Skrevet 16. mai 2004 Hva med å resette CMOS slik at alle instillingene kommer på std. Lenke til kommentar
CB87-Bergen Skrevet 16. mai 2004 Del Skrevet 16. mai 2004 Thorsen, dine linker er sikkert veldig fine, men å lese 100 sider med Intel svada, blir litt for mye for meg - setter uansett pris på hjelpen jeg får. Ronny, jeg finner ikke noe sted i BIOS hvor jeg kan sette volt styrken. Alle steder hvor det står spenning, er det liksom 'grået' ut. Og under Frequency/Voltage Control står det; Auto Detect PCI Clk - Enabled Spread Spectrum - Disabled (Hva er spread spectrum?) CPU Clock - 200 _ johanf http://www.google.com/search?q=spread+spec...=utf-8&oe=utf-8 Lenke til kommentar
johanf Skrevet 16. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2004 BIOS er resatt mange ganger. CTRL eller ALT eller SHIFT og noe annet, funker ikke ... ComputerBoy - takk, jeg søkte litt selv i går og fant ut av det, sånn ca. _ johanf Lenke til kommentar
Nikkor Skrevet 16. mai 2004 Del Skrevet 16. mai 2004 Send en mail til AOpen eller ring, så er problemet løst. Lenke til kommentar
johanf Skrevet 16. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2004 yeah, jeg har startet en sak hos AOpen - de jobber vel ikke på lørdager og søndager, så vi får se ... Takk for insatsen folkens! _ johanf Lenke til kommentar
johanf Skrevet 22. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2004 Etter dialog med AOpen og innkjøp av nytt hovedkort, kan jeg meddele at det 'gamle' hovedkortet er defekt. Min CPU ser ut til å funke som den skal og får nå VCORE på ~1.50V. FYI _ johanf Lenke til kommentar
Nikkor Skrevet 22. mai 2004 Del Skrevet 22. mai 2004 FintFint, så det Aopen hovedkortet du fikk var defekt, så fikk du et nytt? Grattis. Lenke til kommentar
johanf Skrevet 22. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2004 Nope, det første kjøpte jeg på QXL og nå blir det leven - her skal kjøpet heves! Det andre er helt nytt, kjøpt via bruktmarkedet. Ubrukt og uåpnet, med kvittering fra PS Web datert 29/04/2004. _ johanf Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå