Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

VW TDI

Anbefalte innlegg

• 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Blå har jeg aldri sett, men når du først spør om dette kan jeg opplyse i alle fall en ting. To røde bokstaver (DI) betyr at modellen er en Highline. Altså mer utstyr på bilen, og har ingenting med antall hester slik mange tror. Det er bare VW som benytter dette systemet. Audi har alltid kun en rød bokstav (I) (så vidt jeg vet i alle fall).

Lenke til kommentar

Blå I fins vel bare på Caravelle tror jeg.. Det er en vanlig tdi, har ikke fått noen forklaring på hvorfor de gjorde den blå istedet for rød.. :)

Og som mange tror, antall røde bokstaver bak har en sammenheng med antall hk i motoren.

En rød = 110-115hk, to røde = 130hk (den har og doble potter på feks Passat) og alle tre røde = 150hk. Alle disse har da 1.9TDi motoren.

Fullt mulig å få en 130hk TDi Passat med Comfortline MED to røde bokstaver bak..

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...
Blå har jeg aldri sett, men når du først spør om dette kan jeg opplyse i alle fall en ting. To røde bokstaver (DI) betyr at modellen er en Highline. Altså mer utstyr på bilen, og har ingenting med antall hester slik mange tror. Det er bare VW som benytter dette systemet. Audi har alltid kun en rød bokstav (I) (så vidt jeg vet i alle fall).

Vi har golf Highline navigation TDI 2003 modell. Den har bare en rød bokstav.

Lenke til kommentar

Det gjør den nok dessverre ikke. I'en står for Injection.

TDI står for Turbo Direct Injection.

mvh

Pantera

Endelig en som har skjønt det. :D

Fant btw ut at Caravelle med blå i har 82 hk, sølv i har 102 og rød i har 110 eller oppover. Alt etter årsmod.

Lenke til kommentar

Så om vi har en Golf 4 TDi (110hester), så har den Turbo..? Den hat btw en rød bokstav (I'en)..

Selgeren sa at det var en Exclusive, trodde det gikk i Comfortline, Highline jeg..?

Edit; Gikk visst i Exclusive også.. Er den høyere stilt enn Highline..?

Endret av Marvil
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...