Joe DiMaggio Skrevet 15. mai 2004 Del Skrevet 15. mai 2004 Hva betyr det hvis en av bokstavene er røde eller blåe???? Lenke til kommentar
datafeilen Skrevet 31. mai 2004 Del Skrevet 31. mai 2004 Blå har jeg aldri sett, men når du først spør om dette kan jeg opplyse i alle fall en ting. To røde bokstaver (DI) betyr at modellen er en Highline. Altså mer utstyr på bilen, og har ingenting med antall hester slik mange tror. Det er bare VW som benytter dette systemet. Audi har alltid kun en rød bokstav (I) (så vidt jeg vet i alle fall). Lenke til kommentar
drkaos Skrevet 31. mai 2004 Del Skrevet 31. mai 2004 Blå I fins vel bare på Caravelle tror jeg.. Det er en vanlig tdi, har ikke fått noen forklaring på hvorfor de gjorde den blå istedet for rød.. Og som mange tror, antall røde bokstaver bak har en sammenheng med antall hk i motoren. En rød = 110-115hk, to røde = 130hk (den har og doble potter på feks Passat) og alle tre røde = 150hk. Alle disse har da 1.9TDi motoren. Fullt mulig å få en 130hk TDi Passat med Comfortline MED to røde bokstaver bak.. Lenke til kommentar
driv Skrevet 14. juni 2004 Del Skrevet 14. juni 2004 (endret) har en caravelle 2,5 tdi 1999 modell. I en er rød og det er 150 hk i den. Endret 14. juni 2004 av driv Lenke til kommentar
t0bben Skrevet 28. juni 2004 Del Skrevet 28. juni 2004 Blå har jeg aldri sett, men når du først spør om dette kan jeg opplyse i alle fall en ting. To røde bokstaver (DI) betyr at modellen er en Highline. Altså mer utstyr på bilen, og har ingenting med antall hester slik mange tror. Det er bare VW som benytter dette systemet. Audi har alltid kun en rød bokstav (I) (så vidt jeg vet i alle fall). Vi har golf Highline navigation TDI 2003 modell. Den har bare en rød bokstav. Lenke til kommentar
PIIIpower Skrevet 28. juni 2004 Del Skrevet 28. juni 2004 AUDI TT med to blåe TT er den råeste (225hk?) som leveres originalt Lenke til kommentar
SilverCRX Skrevet 28. juni 2004 Del Skrevet 28. juni 2004 (endret) Rangering: Blå = Dårligste modellen. Sølv = Standard modellen. Rød = Beste modellen. Edit: dette gjelder VW, usikker på hvordan det er på Audi, da de kun bruker den røde bokstaven Endret 28. juni 2004 av SilverCRX Lenke til kommentar
eab Skrevet 28. juni 2004 Del Skrevet 28. juni 2004 Håper virkelig I'en står for intercooler. Lenke til kommentar
Pantera Skrevet 28. juni 2004 Del Skrevet 28. juni 2004 Håper virkelig I'en står for intercooler. Det gjør den nok dessverre ikke. I'en står for Injection. TDI står for Turbo Direct Injection. mvh Pantera Lenke til kommentar
drkaos Skrevet 28. juni 2004 Del Skrevet 28. juni 2004 Det gjør den nok dessverre ikke. I'en står for Injection. TDI står for Turbo Direct Injection. mvh Pantera Endelig en som har skjønt det. Fant btw ut at Caravelle med blå i har 82 hk, sølv i har 102 og rød i har 110 eller oppover. Alt etter årsmod. Lenke til kommentar
eab Skrevet 28. juni 2004 Del Skrevet 28. juni 2004 Trodde TDI sto for turbo diesel injection jeg. Og da var det meget bortkasta å skrive at bilen har injection Lenke til kommentar
PIIIpower Skrevet 29. juni 2004 Del Skrevet 29. juni 2004 Trodde TDI sto for turbo diesel injection jeg. Og da var det meget bortkasta å skrive at bilen har injection hehe gamle TD motorer er ikke det samme som TDI, så tydeligmerking er ikke dumt Lenke til kommentar
drkaos Skrevet 29. juni 2004 Del Skrevet 29. juni 2004 Td motorene har forkammer som på en vanlig diesel. Først med tdi i '92 (vag) kom direkte innsprut av diesel. Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 30. juni 2004 Del Skrevet 30. juni 2004 (endret) Så om vi har en Golf 4 TDi (110hester), så har den Turbo..? Den hat btw en rød bokstav (I'en).. Selgeren sa at det var en Exclusive, trodde det gikk i Comfortline, Highline jeg..? Edit; Gikk visst i Exclusive også.. Er den høyere stilt enn Highline..? Endret 30. juni 2004 av Marvil Lenke til kommentar
drkaos Skrevet 30. juni 2004 Del Skrevet 30. juni 2004 Alle TD og TDi'er har turbo. Jeg tror faktisk ikke det finnes en dieselmotor med injection uten turbo på markedet.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå