Andyax Skrevet 15. mai 2004 Del Skrevet 15. mai 2004 (endret) Hei Jeg har merket at min Medion-pc har bare blitt treigere og treigere gjennom tiden. Jeg har 256 mb RAM med en AMD 2400+ prosessor. Jeg spurte en kamerat om hva grunnen til denne treigheten kunne være, og han sa at jeg hadde alt for mange ubrukelige prosesser kjørende. Jeg sjekka det ut, og fant ut at det var 48 prosesser som kjørte samtidig Er dette veldig mange? Det kan hende at veldig mange av dem er bare skraps, som jeg ikke trenger. Vet noen om hvordan jeg kan fjerne de prosesserne jeg ikke trenger, og hva de heter? Takk for alle svar PS. Kameraten min vet ikke mer enn at det er for mange prosessere kjørende. Han vet ikke hvem som er ubrukelige. Endret 15. mai 2004 av Andyax Lenke til kommentar
Sagacious Skrevet 15. mai 2004 Del Skrevet 15. mai 2004 Jeg har 27, og det er med Norman Virus. Tror nok du har endel kjørende som du ikke trenger. Hvordan ser system-trayet ditt ut(mange ikoner nederst til høyre på skjermen)? Njaal Lenke til kommentar
GoodGoing Skrevet 15. mai 2004 Del Skrevet 15. mai 2004 Hei, Kjenner til problemet. http://www.answersthatwork.com/Tasklist_pages/tasklist.htm På linken over vil du sannsynligvis finna all den hjelp du trenger. Hvis ikke kan du jo prøve linken under etterpå. http://filext.com/ Stå på! Lenke til kommentar
Lacim Skrevet 15. mai 2004 Del Skrevet 15. mai 2004 Kommer litt an på. Mulig du har noe spyware av noe slag, så last ned enten AdAware eller SpyBot. Jeg har selv en god del prosesser gående, men ingen trekker spesielt mye av minnet eller av prosessorkraften. Etter at jeg la inn Antivirus, kom det 4 nye prosesser, så det er ikke sikkert at det er så alt for mange som kan fjernes. Men last ned noe anti-spyware. Lenke til kommentar
jossy Skrevet 15. mai 2004 Del Skrevet 15. mai 2004 Det kommer jo ann på hvor mange programmer du har. Men jeg ville ha oppgradert til en barton cpu...da får du 400 fsb det vil kunne takle det. Jeg har 41 prosesser og har ingen problemer (har en barton cpu) Lenke til kommentar
Andyax Skrevet 15. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2004 ' date='15/05/2004 : 13:46'] Jeg har 27, og det er med Norman Virus.Tror nok du har endel kjørende som du ikke trenger. Hvordan ser system-trayet ditt ut(mange ikoner nederst til høyre på skjermen)? Njaal Nederst til høyre på skjermen har jeg: - Msn - Printer - Quick time - NVidia Settings - Norman Virus Control - Volum - Forbruksmåler (For telenor Adsl) - Sound Effect Ingen fler Takk for svarene. Skal prøve å laste ned noen greier. Et spørsmål til: På "Legg til eller fjern programmer", er det over 40 ikoner med "Windows XP hurtigreperasjon". Kan jeg slette disse? Lenke til kommentar
m-kane Skrevet 15. mai 2004 Del Skrevet 15. mai 2004 Nei. De er fixer til OSet som du IKKE må fjerne. Lenke til kommentar
lizon Skrevet 15. mai 2004 Del Skrevet 15. mai 2004 off topic: når jeg går inn på oppgavehanling så står det en prosess som heter lsass.exe. er det sasser viruset?? Lenke til kommentar
Dr.X Skrevet 15. mai 2004 Del Skrevet 15. mai 2004 off topic: når jeg går inn på oppgavehanling så står det en prosess som heter lsass.exe.er det sasser viruset?? Nei Lenke til kommentar
Prizefighter Skrevet 15. mai 2004 Del Skrevet 15. mai 2004 off topic: når jeg går inn på oppgavehanling så står det en prosess som heter lsass.exe.er det sasser viruset?? http://www.liutilities.com/products/wintas...slibrary/lsass/ Lenke til kommentar
chil Skrevet 15. mai 2004 Del Skrevet 15. mai 2004 mere RAM!!! 256mb er alt alt alt for lite Lenke til kommentar
lysbryter Skrevet 15. mai 2004 Del Skrevet 15. mai 2004 http://www.blackviper.com/WinXP/servicecfg.htm Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 15. mai 2004 Del Skrevet 15. mai 2004 ,15/05/2004 : 13:46] Jeg har 27, og det er med Norman Virus.Tror nok du har endel kjørende som du ikke trenger. Hvordan ser system-trayet ditt ut(mange ikoner nederst til høyre på skjermen)? Njaal Nederst til høyre på skjermen har jeg: - Msn - Printer - Quick time - NVidia Settings - Norman Virus Control - Volum - Forbruksmåler (For telenor Adsl) - Sound Effect Ingen fler Takk for svarene. Skal prøve å laste ned noen greier. Et spørsmål til: På "Legg til eller fjern programmer", er det over 40 ikoner med "Windows XP hurtigreperasjon". Kan jeg slette disse? Du kan fjerne quicktime, printer og sound effect for å spare litt ram Quicktime alternative er en option som du kan subsidiere for quicktime... fra kazaalite codec Lenke til kommentar
Lacim Skrevet 15. mai 2004 Del Skrevet 15. mai 2004 Fant ut jeg har 49 prosesser ()atm: taskmgr.exe explorer.exe dbgout.exe FIH32.exe fsav32.exe FNRB32.exe ctfmon.exe NetLimiter.exe FSM32.exe jusched.exe msnmsgr.exe mixer.exe ccApp.exe opware32.exe ati2evxx.exe FAMEH32.exe opera.exe fch32.exe java.exe FSMB32.exe mirc.exe NISUM.exe CCEVTMGR.EXE spoolsv.exe backWeb-....exe svchost.exe svchost.exe svchost.exe svchost.exe btdownloadgui.exe fssm32.exe svchost.exe ati2evxx.exe lsass.exe services.exe winlogon.exe csrss.exe smss.exe mdm.exe - nå fikset fsgk32.exe fsgk32st.exe wuauclt.exe CCPXYSVC.EXE SERVIC~1.EXE Wrapper.exe alg.exe System System Idle Process Tror jeg skal formatere snart. De fleste prosessene tilhører dog Antivirusen Lenke til kommentar
OeO Skrevet 15. mai 2004 Del Skrevet 15. mai 2004 Kjør spybot som noen sa, defragmentering, diskopprydding og avinstaller programmer som du ikke trenger. Så skal nok maskinen bli litt raskere. Evt kan du vurdere å kjøpe litt mer ram... Sjekk også på prosessene om det er noen av de som bruker veldig mye CPU. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 15. mai 2004 Del Skrevet 15. mai 2004 Last ned WinPatrol, og se de fulle navnene på prosessene som kjører (ikke bare svchost.exe osv). Deretter kan du enten blokke dem eller kjøre spybot/adaware. Lenke til kommentar
millencolin Skrevet 15. mai 2004 Del Skrevet 15. mai 2004 (endret) jeg har 47 prosesser kjørende, tror ikke det er helt uvanlig. Antivirus, brannmur og lignende blir jo fort en del. Endret 15. mai 2004 av millencolin Lenke til kommentar
gspr Skrevet 15. mai 2004 Del Skrevet 15. mai 2004 Stakkars, svake Windows. Jeg har 91, og alt er fint og flott. Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 15. mai 2004 Del Skrevet 15. mai 2004 Last ned og kjør adaware først deretter så går du på start ----> Kontrollpanel ----> Legg til/Fjern programmer og sletter alle de du ikke bruker eller tror du ikke har bruk for! Det kan også være virus så en liten virussjekk skader sikkert heller ikke! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå