Gjest Slettet+432 Skrevet 15. mai 2004 Del Skrevet 15. mai 2004 (endret) Har noen et bra include script? er switch helt sikkert? edit: for eksempel, vil dette funke sikkert: <?php $side = $_GET['side']; if($side == "hovedsiden") { include ("include/hoved.php"); } elseif($side == "omoss"){ include ("include/omoss.php"); } else { include ("include/404.php"); } ?> Endret 15. mai 2004 av Slettet+432 Lenke til kommentar
Pangaea Skrevet 15. mai 2004 Del Skrevet 15. mai 2004 (endret) Her er mitt include script. Sidene jeg inkluderer skal ligge i en katalog kalt "pages". Errorfilen ligger i katalogen "error". Tror ikke det sjekker om filen ligger på serveren eller ikke (mulig "./" gjør det, ikke helt sikker), men det burde være ganske så sikkert vertfall. Jeg bruker dette i index-filen min, der har jeg også inkludert alle script-filene, så jeg slipper å gjøre det på diverse include-sider. if (isset($_GET['page'])) { $page = "./pages/".$_GET['page'].".php"; if(is_file($page)) { //page is set, and exists $page_inc = $page; } else { //$page is set, but doesn't exist $page_inc = "./error/404.php"; } } else { //$page is not set $page_inc = "./pages/home.php"; } Edit: kommentarer Endret 15. mai 2004 av Pangaea Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432 Skrevet 15. mai 2004 Del Skrevet 15. mai 2004 Ok.. men vil mitt script funke? Lenke til kommentar
Pangaea Skrevet 15. mai 2004 Del Skrevet 15. mai 2004 Tror det vil funke ja, bare å teste det Lenke til kommentar
RipZ- Skrevet 15. mai 2004 Del Skrevet 15. mai 2004 Så lenge man ikke bruker variabler sendt av brukeren i includestringen, er som regel includescriptet idiotsikkert. Med andre ord er scriptet ditt vanntett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå