Gå til innhold

Ny AMD64 pc, forslag til forbedringer?

Anbefalte innlegg

Hei

Nå kommer som kjent snart feriepengene på konto og jeg tenkte da jeg skulle bruke 10000-12000 på ny pc. Har tenkt på et AMD64 system. Lagt sammen et forslag dere kan se her

Noen som har noen forslag til forbedringer her? Veit jeg ikke har med noen strømforsyning, det er fordi jeg ikke fant den jeg hadde tenkt meg i prisguiden. Tenkte på denne. Hvis noen har forslag til en god og støy svak strømforsyning som jeg får på en av de web shoppene som har resten av dele, si ifra!

Alle forslag og erfaring om ting som ikke passer sammen tas imot med stor takk:)

Just

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

- Med TwinMos-RAM på K8T800-brikkesettet får du bare problemer i form av bluescreen, heng osv. Jeg snakker av erfaring. Kjøp derfor annen RAM, f.eks Corsair, Kingston, OCZ osv. Du burde absolutt kjøpe mer RAM også.

- Bytt hovedkort til et med nForce3 250. Hvis du gjør det, trenger du ikke å kjøpe noe bedre minne enn TwinMos, men jeg ville anbefale det uansett.

- Vurdert mer lagringsplass?

Ellers så det fint ut.

Lenke til kommentar

purify skrev:

- Med TwinMos-RAM på K8T800-brikkesettet får du bare problemer i form av bluescreen, heng osv. Jeg snakker av erfaring. Kjøp derfor annen RAM, f.eks Corsair, Kingston, OCZ osv. Du burde absolutt kjøpe mer RAM også.

det gjelder ikke alle kt800-hk, dog ofte på msi sine. har hørt om andre hk hvor dette går helt greit :yes:

ville byttet ram eller hovedkort og kanskje slengt på en 512 brikke til. ellers ser det ut som et bra oppsett!

Lenke til kommentar

Takk for svar Purify og Bamsemoms.

Trodde Hk'et var et nForce3 250 jeg? Er dette jeg tenker på ihvertfall, så da skulle det vel gått bra med ram'en jeg har valgt også?

Har planer om å kjøpe en brikke ram til etthvert, og Hd'er har jeg fra før:) Skal kun ha Raptoren som systemdisk.

Bamsemoms: Hvilket HK anbefaler du?

Edit: Glemte å takke Bamsemoms for svar, hehe

Endret av just
Lenke til kommentar
Takk for svar Purify.

Trodde Hk'et var et nForce3 250 jeg? Er dette jeg tenker på ihvertfall, så da skulle det vel gått bra med ram'en jeg har valgt også?

Har planer om å kjøpe en brikke ram til etthvert, og Hd'er har jeg fra før:) Skal kun ha Raptoren som systemdisk.

Bamsemoms: Hvilket HK anbefaler du?

Flott :D

My badge.. :blush:

Lenke til kommentar

gigabyte, epox og abit har kort rundt 1000-lappen som skal være bra. sjekk f.eks på www.netshop.no, husker ikke spesifikt hva modellene heter dog. nforce 250gb er litt dyrere men om du føler du har økonomi til det og har lyst på brukbare overklokkingsmuligheter ville jeg nok holdt en knapp på det jeg også!

Lenke til kommentar

Jeg ville ventet til i juni. Da har butikkene fått inn mye nytt og prisene synker. Socket 939 kommer og socket 754 blir billig. Ati X800pro får de på lager og Ati 9800pro vil koste rundt 2999kr. Vent litt og se....PS: socket 754 oppgraderer cpuene snart...i juni...vent :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...