Inkognito Skrevet 15. mai 2004 Del Skrevet 15. mai 2004 (endret) Moderatorene på forumet bruker to måter å håndtere problemet på; enten stenge den, eller endre på tittelen selv. Har på følelsen at folk som får sine tråder stengt pga dårlig emnetittel føler seg forskjellsbehandlet i forhold til de som får en moderator til å rydde opp etter seg, ved at moderatoren endrer tittelen for dem. Nå aner ikke jeg hvor mye jobb det er å innføre mitt forslag, men foreslår allikevel en kombinasjon av de to framgangsmåtene; Hva med å stenge tråden, og gi beskjed til trådstarter at tråden blir gjenåpnet etter han/hun har endret emnetittelen til noe bedre. Når en tråd er stengt har vel kanskje ikke trådstarter mulighet til å redigere posten sin, og da må det implementeres en 'midlertidig stengt' funksjon også. Kanskje også ha en slags halv automatisk generering av PM til trådstarter... Mulig de funksjonene dere (moderatorene) har er så innarbeidet at det er mye jobb å legge om til en ny rutine? Kom på en annen ting også, som jeg slenger med. Når en tråd/post bryter med retningslinjene, hva med å referere til det punktet i reglene som ble brutt. Istedenfor "Stengt pga feilpost", skrive "Stengt pga punkt 5 i retningslinjene". Da må den 'skyldige' selv finne ut hva grunnen er til stengingen og tvinger han/hun til å lese retningslinjene. Ser i ettertid at feilposting ikke var et godt eksempel siden det som regel ikke fører til stenging, men dere tar poenget... Endret 15. mai 2004 av Inkognito Lenke til kommentar
sim Skrevet 15. mai 2004 Del Skrevet 15. mai 2004 QUOTE (Inkognito @ 15/05/2004 : 12:49)Nå aner ikke jeg hvor mye jobb det er å innføre mitt forslag, men foreslår allikevel en kombinasjon av de to framgangsmåtene;Hva med å stenge tråden, og gi beskjed til trådstarter at tråden blir gjenåpnet etter han/hun har endret emnetittelen til noe bedre. Når en tråd er stengt har vel kanskje ikke trådstarter mulighet til å redigere posten sin, og da må det implementeres en 'midlertidig stengt' funksjon også. Kanskje også ha en slags halv automatisk generering av PM til trådstarter...Mulig de funksjonene dere (moderatorene) har er så innarbeidet at det er mye jobb å legge om til en ny rutine? Ganske bra idè, men jeg ville tro at det ville skapt en del mer arbeid for moderatorer ettersom de måtte sjekket hver enkel post i ettertid. Ser også at mange av "medlemsmoderatorene" redigerer emnefelt istedet for å stenge posten, det er bra, så lenge de orker det iallefall. for det! QUOTE Kom på en annen ting også, som jeg slenger med. Når en tråd/post bryter med retningslinjene, hva med å referere til det punktet i reglene som ble brutt. Istedenfor "Stengt pga feilpost", skrive "Stengt pga punkt 5 i retningslinjene". Da må den 'skyldige' selv finne ut hva grunnen er til stengingen og tvinger han/hun til å lese retningslinjene. Ser i ettertid at feilposting ikke var et godt eksempel siden det som regel ikke fører til stenging, men dere tar poenget... Jeg har sett et par tilfeller der moderatorer har klippet og limt inn fra retningslinjene, men å kun skrive hvilke "paragrafer" som er brutt, og linke til retningslinjene ville kanskje fått folk til å lese dem. Lenke til kommentar
Inkognito Skrevet 15. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2004 Er enig i at det vil kreve litt mer arbeid, i allefall i begynnelsen. Men målet er vel å få ned antall dårlig emnetittler på sikt, så i lengden vil det kanskje lønne seg. Type forebyggende arbeid... Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 15. mai 2004 Del Skrevet 15. mai 2004 ellers, så kunne folk bare bruke sunn fornuft og ikke skape så sinnsykt dårlig informative emnetittler.. Men er forsåvidt enig, enten må moderatorne bestemme seg for at alle blir stengt, eller så endres alle titler.. kan ikke kjøre blanding! Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 15. mai 2004 Del Skrevet 15. mai 2004 Viss ein ser litt meir nøye på kven som får tittelen endra og dei som får den stengt er det ein liten forskjell. Sjekk antall poster, dei som får den endra er ofte nye brukarar, og dermed ikkje heilt har fått med seg korleis emnefeltet skal skrives. Når folk med ørten poster skriv dårlige emnefelt blir det nok tenkt slik, denne brukaren burde vist bedre. mvh JanEirik Lenke til kommentar
enden Skrevet 16. mai 2004 Del Skrevet 16. mai 2004 (endret) Som Jankee påpeker er det en lite forskjell på de som får emnet endret, og resten. Selvfølgelig tar vi hensyn til at det finnes nye brukere som ikke er helt innarbeidet i rutinene her, og da hjelper vi de med det, og sender en hyggelig PM med info om hvordan de bør gjøre det i fremtiden. Etablerte brukere som skriver dårlige emner av ren latskap har bare godt av å få tråden stengt. (litt satt på spissen). Forslaget er ganske godt, og jeg har faktisk stengt et par tråder og sagt at jeg åpner den igjen hvis trådstarter kommer opp med et bedre emnefelt på PM. En automatisk funksjon for dette hadde ikke vært så dum, men jeg tror det blir veldig mye jobb for Ueland Endret 16. mai 2004 av enden Lenke til kommentar
Inkognito Skrevet 17. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2004 Phø! Mr.Ueland driver jo bare dank allikevel. Bare å legge forumprosjektet sitt på is, så har han masser av tid Er bra at dere ikke er så strenge mot helt ferske 'forumister' (nytt ord, fant det på nå) da Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 17. mai 2004 Del Skrevet 17. mai 2004 Ved å la tråden være stengt så vil andre og se at slik skal ikke tråder hete og dermed lager dem skikkelige tråder. Derfor ser jeg enda ingen grunn til å lage til en slik tjeneste. Inkognito: Si hva du ønsker, jeg påbeholder meg retten til å ikke jobbe med forumet her hele dagen Lenke til kommentar
Inkognito Skrevet 17. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2004 Mulig jeg lagde et problem (forskjellsbehandling) som ikke eksisterte på forumet her i noe stor grad. Men hadde det vært et problem ville det vært et godt forslag, innrøm det! Da anser vi forslaget som nedstemt... QUOTE (Mr.Ueland)Inkognito: Si hva du ønsker, jeg påbeholder meg retten til å ikke jobbe med forumet her hele dagenIkke akseptabelt! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg