Gå til innhold

Har jeg for liten PSU?

Anbefalte innlegg

Jeg har akkurat kjøp nytt HK, Cpu og en til harddisk. Nå består vel systemet mitt av:

Epox 8RDA3+ (HK)

AMD Athlon XP 2500+

1x WD 40gb (7200 rpm)

1x WD 80gb (7200 rpm)

1x WD 120gb (7200 rpm, SATA)

MSI GF4 Ti 4400

512 mb ram

3x 80 mm vifter + TT Vulcano 11+

Men så kommer spørsmålet mitt:

Har jeg for liten PSU, den jeg har er på 250w. Maskinen virker, men jeg er noe usikker, for når jeg ser på sensor menyen på AIDA 32, så ser jeg at -12V står på

-7.1V

Er dette et faresignal eller?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, det som irriterer meg er at det ikke står - verdien på 12V i Health menyen i BIOS :thumbdown:

Men, jeg kom på noe nå.. jeg så en side for ikke så alt for lenge siden, der man kunne krysse av hvilke deler man har osv. så fikk man vite hva anbefalt psu var. :yes:

Lenke til kommentar

Tror at 250w begynner å bli litt lite, kjøpe en 360w av god kvalitet så kommer du langt.

Men, jeg kom på noe nå.. jeg så en side for ikke så alt for lenge siden, der man kunne krysse av hvilke deler man har osv. så fikk man vite hva anbefalt psu var

Skal ikke stole helt på di sidene, prøvde det for moroskyld en gang, fikk vel beskjed om at jeg trengte en 480w psu for å drive maskinen min.

Lenke til kommentar
De minus temperaturene dine trenger du ikke tenke på.

Tenk heller på spenningsfall under belastning, så lenge systemet er stabilt er det ikke vits i å bruke masse penger på en kraftig strømforsyning.

Var ikke temperaturer jeg pratet om da ;)

Det var som sagt at der det skal være 12 volt, på minus polen, er det 7.1 volt i stede. Men dette er ifølge et tredje parts program, som jeg ikke stoler så alt, alt for mye på da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...