Gå til innhold

kjølepasta noob

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
ska ikkje kjølepastaen ver på prosessoren og ikkje kjølaren? :hmm:

Det er jo egentlig det samme.

Om du tar kjølepastaen på undersiden av kjøleribba så får den jo kontakt med prossesoren. Poenget er jo å skape bedre varmekontakt mellom de to.

Lenke til kommentar
bruker du den kjølepastan som følger med??

i så fall ville jeg investert i en artic silver til noen kroner ekstra, men den skal redusere temp med ytligere 10C

Tviler på 10 grader, muligens 2-3 grader!

har lest en del tester der flere har kommet fram til ca. 10C forskjell fra den kaltten som ligger i den gjenomsiktige posen.. men det trenger selvfølgelig ikke å være sant.. ;)

Lenke til kommentar

i så fall ville jeg investert i en artic silver til noen kroner ekstra, men den skal redusere temp med ytligere 10C

har lest en del tester der flere har kommet fram til ca. 10C forskjell fra den kaltten som ligger i den gjenomsiktige posen.. men det trenger selvfølgelig ikke å være sant.. ;)

Vil det si at min 2500+ @ 3200+ vil ligge på 40°C load med AS5?? :p

Lenke til kommentar

10 er litt å ta i, men også mer enn 2-3ºC. Kommer an på hvor "dyktig" du er til å legge på pastaen. Har selv opplevd en nedgang på rundt 6 grader ved å skifte fra en dårlig Thermal Pad til AS3

Lenke til kommentar

Det hørtes da litt mye ut...

nei det gjør den faktisk :yes:

Lenke til kommentar

10 er litt å ta i, men også mer enn 2-3ºC. Kommer an på hvor "dyktig" du er til å legge på pastaen. Har selv opplevd en nedgang på rundt 6 grader ved å skifte fra en dårlig Thermal Pad til AS3

Din avatar er bilde av meg, greit med fans ;)

Endret av zaico
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...