Gå til innhold

disk uleselig

Anbefalte innlegg

har en WD 1600jd, og etter at jeg la inn xp på nytt finner ikke pcen disken i utforsker.

i Datamaskinbehandling står den som "disk 1 dynamisk uleselig"

Hva skal jeg gjøre for å finne den igjen uten å formattere godsakene? :no:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det fins et program som kanskje kan hjelpe når partisjonen har gått fløyten. Det heter Getdataback. Man bør ha en annen ren partisjon som kan ta imot det som fins på den disken med ødelagt partisjon, gjerne en annen harddisk. Og så får man ut filene fra den ødelagte partisjonen. Jeg ble utsatt for dette da jeg prøvde å installere Solaris på maskinen min. NTFS-partisjonen på lagringsdisken gikk fløyten, men ved hjelp av dette programmet fikk jeg ut alle filene mine.

Lenke til kommentar

Hvis du ikke har installert Service pack på systemet ditt, er det nok lurt å gjøre dette før du gjør noe som helst annet. Måten du finner dette ut på, er å høyreklikke på Min datamaskin. I vinduet som da kommer opp, skal dette komme tydelig frem.

Lenke til kommentar

gutten er i full gang... hva er sp1 express?

har selvsagt win xp med sp1 på den disken jeg ikke finner....grrrr. var så sinna sist alt gikk i dass at jeg skulle lage ghost, men det ble ikke gjort, bør gjøre det nå da, men får se om jg gidder :blush:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...