SunDog Skrevet 8. april 2002 Del Skrevet 8. april 2002 Leste litt lenger bak i forumet.. Der var det et spm. om hvordan overklokke. Det samme spm`et stilte jeg. Får ikke no glupt svar. Si det da for F... engang må jo dere som kan det også ha lætr det av noen!!!! Lenke til kommentar
Ola PeK Skrevet 8. april 2002 Del Skrevet 8. april 2002 Da skal eg vere så snill å gje deg linken til overklokking.no sin nybegynnarguide http://www.overklokking.no/guides/nybegynn...del1/index.html :smile: Lykke til! Lenke til kommentar
BBC Skrevet 8. april 2002 Del Skrevet 8. april 2002 Tror jeg svarte deg i forrige tråden også. Les guider! Du finner ypperlige guider hos Overklokking.no - Nybegynnerguiden 1, 2, og 3. _________________ SI-korrekt sig: MSI-K7T266 Pro2-RU, XP 1600+, GeForce 2MX, 80 GB WD, 20,5 GB WD, 13 GB Fujitsu, 512 mebibyte DDR, Plextor 12/10/32, Aopen dvd, Chieftec DX-01-BLD, 100 Mbit LAN 24/7 [ Denne Melding var redigert av: borre på 2002-04-08 21:56 ] Lenke til kommentar
Hevi Skrevet 8. april 2002 Del Skrevet 8. april 2002 De som svarte da svarte rimelig greit, du kan stikke innom GUIDE-seksjonen å lese litt der, lære litt på egenhånd og komme tilbake og spørre mer spesifikk, overklokking.no har dessuten en veldig god Ny-Begynner Guide, http://www.overklokking.no/guides/nybegynner/del1/ du kan ikke forlange og få svar med en slik dårlig holdning, vis litt humør og selv-vilje så går det nokk bra, det er mye lettere å svare dersom noen er hyggelige og blide. Lenke til kommentar
Kane Skrevet 8. april 2002 Del Skrevet 8. april 2002 En enkel måte å overklokke på er i bios. Har selv award bios, og det eneste du trenger å gjøre er å sette cpu mhz og core voltage på "user defined" og prøve deg frem. Start på det laveste og "jobb" deg oppover for å minimere sjansene for å ødelegge/skade cpu. Mye enklere enn å voltmodde +++ Lenke til kommentar
serok Skrevet 8. april 2002 Del Skrevet 8. april 2002 punkt en hvilke komponenter har du? hvordan i ******* tror du vi kan hjelpe deg uten å vite de? før en fin tone så skal jeg hjelpe så god jeg kan.. Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 8. april 2002 Del Skrevet 8. april 2002 Quote: On 2002-04-08 22:23, serok skrev:punkt en hvilke komponenter har du?hvordan i ******* tror du vi kan hjelpe deg uten å vite de?før en fin tone så skal jeg hjelpe så god jeg kan.. "*******" Fin tone? Lenke til kommentar
SunDog Skrevet 9. april 2002 Forfatter Del Skrevet 9. april 2002 Greit nok dette... men når kommer de til poenget i guidene? Lenke til kommentar
BBC Skrevet 9. april 2002 Del Skrevet 9. april 2002 Det høres ut som du kan så lite at du virkelig bør lese f.om. side 1 i guide 1 til siste side i foreløpig guide 3. Vær litt tålmodig, les og lær selv! Lenke til kommentar
ponke Skrevet 15. april 2002 Del Skrevet 15. april 2002 Noe av det kjipeste jeg vet, er folk som kommer på dette forumet, og vil bare ha svar, alltså, de vil at vi skal gi, gi og gi, men vi får aldri noenting tilbake! Bare et søk på http://www.yahoo.com med søkeordene how to overclock a cpu ga 30 helt utmerkede startspunkt. Folk som ikke kan noe, og spør spørsmål som det står svar på OVERALT i dette forumet ifra før, burde skamme seg. Ihvertfall om det gjelder elementære spørsmål. Nå sier jeg ikke at hvordan overklokke er et elemtært spørsmål, men i mange tilfeller er det det. Og jeg mener da, at når det er en god guide her på http://www.overklokking.no og at de som spør faktisk har FUNNET http://www.overklokking.no, burde de **** meg ta seg tiden til å lese guidene, søke litt på internett, og annet... For å ta igjen oss litt. Og om de da, etter nøye omtanke og punktvis forklaring, fortsatt ikke har svaret, da kan de spørre! Vi "erfarne" overklokkere har en tendes til å overse de som spør om slikt, og jeg så det denne gangen også. Og dette er helt naturlig, vi blir også lei av å skrive den samme lange forklaring om og om igjen. Jeg tror flere er enig med meg på dette. Folk burde tenke seg om litt før de spør om råd. De fant jo faktisk denne siden! Mvh kjello2 Lenke til kommentar
Inkontinentus Skrevet 15. april 2002 Del Skrevet 15. april 2002 On 2002-04-09 14:26, SunDog sa: Quote: Greit nok dette... men når kommer de til poenget i guidene? Er du virkelig så dum som du virker som? les HELE guidene ikke bare det under bildene! Lenke til kommentar
hakkepeil Skrevet 15. april 2002 Del Skrevet 15. april 2002 Hei. Jeg trodde jo at overklokking.no handlet om overklokking. Dere må huske at det ikke er alle som er like flinke som de fleste her inne..Jeg er enig med dere at han "sundog"kunne ha spurt litt mere hyggelig. Men jeg synes de som er litt ærfarne kunne ha hjulpet til litt istede for og bare svare spydig sende de til div linker..(selv om jeg egentlig er litt enig at de kan lese de guidene, Det står jo hvordan de kan gjøre det der.) Dette var ikke ment til og fornærme noen. Men til de som er ærfarne overklokkere.!! -Det er dere vi lærer av __________________________________________________- Det er bedre og slippe en due enn og sprenge en tarm! Lenke til kommentar
ponke Skrevet 15. april 2002 Del Skrevet 15. april 2002 Quote: Leste litt lenger bak i forumet.. Der var det et spm. om hvordan overklokke. Det samme spm`et stilte jeg. Får ikke no glupt svar. Si det da for F... engang må jo dere som kan det også ha lætr det av noen!!!! For det første: Sundog har her regnet med at vi er tankelesere, fordi han nevner ingen hardware. For det andre: Sundog viser her at han ikke bryr seg om at det er både tidskrevende og omstendig å fortelle "Hvordan å overklokke". For det tredje: Hvorfor hadde han med et banneord i det hele tatt? MVH kjello2 Lenke til kommentar
Demogorgon Skrevet 15. april 2002 Del Skrevet 15. april 2002 gange multiplier med fsb for og få cpu speed! et eksempel: fsb=150 multiplier=15: 150x15=2250.(cpu speed) disse instillingene må du fikle med i biosen din. men først må du låse opp din amd. guider finnes her på ok.no. ps: ikke prøv og klokk cpu'en din etter mitt eksempel! da får du stekt amd som stinker! Lenke til kommentar
elysium Skrevet 15. april 2002 Del Skrevet 15. april 2002 Vil ikke legge meg opp i de siste diskusjonene om høflighet, men komme med ett tips til de som spør spørmsål som: Hvordan overklokker jeg. Les på nettet, les på forumet, lær mer. Om du ennå ikke har fått med deg hvordan du kan overklokke trenger du mye mer kunnskap før du er klar til å begynne. Vit hva du gjør er en god regel. elysium Lenke til kommentar
kheen Skrevet 15. april 2002 Del Skrevet 15. april 2002 Enig med de fleste her..ikke kom brasende inn døra og forlang alt det beste..Et slikt spørsmål er det innviklede svar på, og hva skal du med et innviklet svar når du ikke vet hvordan man overklokker..da vil du ende opp med en masse uforståelige uttrykk og forkortelser som bare skaper forvirrelse..Les guidenene..BTW: alt jeg har lurt på har jeg fått gode svar på i de 3 Nybegynnerguidene..GL :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå