erikmsvee Skrevet 15. mai 2004 Del Skrevet 15. mai 2004 Har noen en ide hvorfor Abit AT7 ikke liker Linux. Hvær gang jeg reboter så må jeg resette BIOS, pga at Linux har kødda den til sånn at maskina bare stopper opp? Dette begynner å bli meget irriterende. Vennlig hilsen meg Lenke til kommentar
eljar Skrevet 15. mai 2004 Del Skrevet 15. mai 2004 Pussig. Hva slags linux (og kernel)? Har du oppdatert biosen? Står bios til PNP OS eller noe sånt? Kjører du disken på HPT-kontrolleren eller på en av de vanlige ide-kanalene? Jeg har før hatt problemer med HPT under nye linux versjoner (kernel 2.4.20+) men det har ført til kræsj mens pc'en står på. Hvis jeg forsto problemet rett så blir skjermen svart ved reboot, etter at linux har kjørt seg ned? -eljar Lenke til kommentar
erikmsvee Skrevet 16. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2004 Jeg bruker Slackware nå, men problemet gjelder alle distroer. Biosen er så ny som den kan være. Når det gjelder om den står på pnp os så er jeg ikke sikker Os ligger på master IDE port, men har disker på HPT også. Skjermen blir svart under reboot ja, og så må jeg resette bios og mye annet dritt. Jeg har ikke keyboard eller mus koplet til serveren. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå