Wlffrsether Skrevet 15. mai 2004 Del Skrevet 15. mai 2004 Sitter her med en Fujitsu Siemens Amilo som ikke oppfører seg som jeg vil. Doh. Problemet er som følger: Når jeg setter opp oppløsningen fra 1024 * 768 som den sto på fra leverandør, til f.eks 1280 * 1024 eller høyere, så blir skrivebordet større, men den tilpasser seg ikke skjermen. Altså, store deler av skrivebordet havner utenfor skjermen og man må scrolle seg til sidene for å finne resten. Skjermkort: Mobility Radeon 9000. Noen som har noen forklaring og evt. en løsning? Lenke til kommentar
Popobawa Skrevet 15. mai 2004 Del Skrevet 15. mai 2004 Kanskje den ikke støtter 1280x1024? Tror det er det som er problemet. Lenke til kommentar
Wlffrsether Skrevet 15. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2004 Den skulle da vitterlig takle høyere oppløsning enn 1024 * 768? Skjermkortet takler det i allefall siden oppløsningen stemmer (i følge produsenten skal det takle opptil 2048x1536). Det virker som det er skjermen som ikke tilpasser seg etter oppløsningen, om dere forstår hva jeg mener. Og skjermen burde iallefall takle såpass når laptopen koster såpass mye penger (15k). Hvis ikke vurderer jeg sterkt å sende den tilbake. Lenke til kommentar
Popobawa Skrevet 15. mai 2004 Del Skrevet 15. mai 2004 Det er ikke alle bærbare som takler sånne oppløsninger bare fordi den koster 15k. Og hva skjermkortet takler har ingenting å si. Det er skjermen som er cluet her. Har du link til den maskinen? Lenke til kommentar
Wlffrsether Skrevet 15. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2004 Amilo D 7830 Fant specs fra en annen plass nå, og der står det faktisk at 1024 * 768 ER max på den skjermen. Blir nok returnert denne gitt, siden den ikke levde opp til det som jeg bestilte (leasing). Fikk denne (en nyere modell en den gamle) da skjermen på den jeg hadde tok kvelden. Den gamle taklet høyere oppløsning helt fint, og jeg ble lovet en som skulle takle det samme. Takk for hjelpen. Lenke til kommentar
Prinzmetal Skrevet 18. mai 2004 Del Skrevet 18. mai 2004 Helt utrolig at en maskin med slike spesifikasjoner bare har XGA skjerm. Snakk om bortkastede ressurser. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå