Gå til innhold

Har prosessoren tatt kvelden? [nei / solved]


johanf

Anbefalte innlegg

Jeg har akkurat satt inn min P4c i et Aopen kabinett og et Aopen MX4SGI-L hovedkort og startet opp, men jeg får ikke skjermbilde (som så mange andre).

 

Jeg satte hovedkortet i kabinettet, koblet til HDD (Seagate), DVD-brenner (NEC), 2x512MB 3200 RAM (Corsair), TV-kort (Pinnacle), CPU (Intel P4c) og skjermkort (FX5900XT) - alt fikk strøm og så var det igang.

 

Påknappen ble brukt og skjermen våknet til liv - 'Del' kunne jeg skimte nederst i hjørnet idet skjermen sakte men sikkert fikk vist skjermbildet.

 

Del ble trykket og det blå BIOS bildet lyste mot meg. Alle innstillinger ble gjort (untatt CPU, for den såg jeg ikke sånn i farta) og så fikk jeg se temperaturene. Case ca 35, CPU ca 40 og Core(?) ca 60.

 

Hva er core? Er det CPU?

 

jaja, alle innstillingene såg riktige ut og deretter var det Save and Exit som gjaldt - poof, reboot - vifter går men ingenting skjer.

 

forb**** dritt!

 

Noen som har peil?

 

_

johanf

Endret av johanf
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For å forenkle feilsøkingen, så forslår jeg at du kobler fra/tar ut alt som du ikke behøver for å boote: TV kort, harddisk, CD drev, floppy etc. Det er mye neklere å feilsøke et slikt system. Prøv også med kun en minnebrikke hvis du har to.

 

Dobbeltsjekk at utstyret du nå har igjen sitter ordentlig: Grafikkort sitter fast i AGP porten, minnebrikken sitter godt fast, CPU kjøler er korrekt montert etc.

 

Ta ut batteriet mange minutter for å resette bios, ev. finn jumperen som resetter bios.

Lenke til kommentar

hn66,

 

jeg gjorde som du sa (før du sa det - har vært offline en stund).

 

Av en eller annen grunn så likte den ikke minnebrikkene mine, så etter litt bytting av de frem og tilbake, fikk jeg overtalt hovedkortet til å like de likevel.

 

Akkurat nå kjører jeg 1024MB i Dual Channel med de samme minnebrikkene den ikke likte.

 

Som Thorsen sier, kan man finne mye på google, men jeg hadde litt problemer her - fant til slutt ut at et laaaangt beep var DRAM failure (?) - på mine helt nye Corsair brikker.

 

Noe er det som ikke stemte, men det ser bra ut nå.

 

Har satt i all hardware igjen, untatt TV-kortet og holder på å installerer win xp nå.

 

_

johanf

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...