Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Amd 64 vs p4

Anbefalte innlegg

...Poengt mitt var bare at den gjennomsnittlige P4 ikke går så langt, så A64 er en bedre overklokker med det riktige chipsettet.

Poenget mitt er at jeg synes dine antagelse virker litt optimistiske (på AMD's veiene).

20-25% overklokking som du snakket om synes jeg ikke å se at mange skryter av å klare. En 2.0GHz må isåfall nå 2400~2500MHz (det kan gå) men en 2.2GHz (de nye 3200+ene) klarer ikke 2640~2750MHz.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

2) Har kjørt noen tester selv, der bare 64 bits aplikasjoner og OS er brukt. Der A64 bare fikk en boost på ca 10% mens G5 som du refererer til i teksten fikk en booset på ca 20%. Altså dobbelt så mye.

Pga. av det du skriver her så har AMD har en lurvete implementering av 64bit kode :nei: Dette høres ikke veldig troverdig ut og kanskje du kan komme med hva slags programmer du testet med?

Testen brukte jeg After Effects 6, Bryse 5, Cinebench 2003, og PS. Jeg brukte det samme oppsettet som http://www.barefeats.com/g5op.html brukte (siden det var den førset gangen jeg lagde en test.) Jeg kunne bruke Bryse 5 og PS som test angående 32 vs 64 bits prossesering, først prøvde jeg uten 64bits plug inn så med 64 bits plugg in. Brukte Fedora på mac`en og Win xp 64 bits beta på A64.

Lenke til kommentar
Jeg kunne bruke Bryse 5 og PS som test angående 32 vs 64 bits prossesering, først prøvde jeg uten 64bits plug inn så med 64 bits plugg in. Brukte Fedora på mac`en og Win xp 64 bits beta på A64.

Ingen av programmene du nevner er blitt portet til 64-bit på verken Linux eller Windows for AMD64, så det blir et rimelig dårlig sammenligningsgrunnlag siden det ikke blir særlig forskjell i ytelsen hvis man kjører 32-bits programmer på et 64-bits OS... De få testene jeg foreløpig har sett på programmer som faktisk er portet fra 32-bit til 64-bit viser en ytelsesforbedring på ca. 15-20%, men også bedre som f.eks Wolframs Mathematica:

http://www.wolfram.com/news/amd64.html

"The optimized Mathematica port outperforms a regular Linux version of Mathematica on AMD64 systems by up to 50 percent in typical scientific and technical calculations."

Endret av snorreh
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...