b-real Skrevet 8. april 2002 Del Skrevet 8. april 2002 Sitter med et blad her som sier at man ikke kan bruke Linux sammen med NTFS partisjoner. Er det sant? Hadde tenkt å kjøre dual bot med Xp på C disc(NTFS) og linux på min gamle IBM Disk. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 8. april 2002 Forfatter Del Skrevet 8. april 2002 En annen ting. Noen som har en url til en guid for å lage DUAL bot med 2 stykk OS. Lenke til kommentar
Thargoth Skrevet 8. april 2002 Del Skrevet 8. april 2002 Dette gjore jeg i "gamle dager" med win NT4 og linux 6.2 eller no slikt. Det du gjør er at når du legger inn linux så lager du en bootdisk og booter i linux.(husk å legg lilo på linux-partisjonen) Så skriver du en kommando jeg ikke husker i farta, og da skrives det x antall bytes som windows trenger. Kall fila f.eks boot.lnx så går du i winNT/2k/xp eller hva du nå hadde. går i boot.ini (som er skrivebeskytta og muligens hidden) og legger til noe sånt som "Linux" = boot.lnx sorry hvis det var litt "tynt", men cluet er at det går ann å legge inn linux i bootloadern til microsoft. spør på linux.no på irc eller.no hvordan du lager den fila. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå