Gå til innhold

HJELP! Merkelig BLUSCREEN!


Anbefalte innlegg

Plutselig da jeg skulle starte min bærbare DELL pc i dag kommer jeg ikke inn i Windows. Rett før Windows får jeg bluescreen som varer i 0.5 sekund. Rekker ikke å lese mye, men det står noe om fysisk minne.....

 

Dette er litt krise.... :( Noen som kan hjelpe!?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Høres ut som et varme problem, hvertfall om den restarter med engang etter den 0.5 sec bluescreen, har hatt og har samme problem selv, dvs. min crasher på den måten når jeg spiller, mm. jeg underclocker min CPU som jeg har gjort nå..

 

Må ha meg ny vifte, men det er jo litt vrient på en bærbar

Lenke til kommentar

Har du prøvd å starte i safe modus? Hvis du kommer inn i safe modus kan du gå inn i start, kjør og skriv services.msc. Der velger du (er ikke helt sikker) RPC (Remote Procedures Call), og velger at du ikke skal restarte men velge å ha skjermen framme.

 

Er ikke helt sikker på at det er det rette å velge, men du skal ihverfall ha en option der som gjør at du kan velge å ikke restarte, men å vise fram feilmeldingen istedet for.

 

-b-

Endret av bono_head
Lenke til kommentar

Ettersom du har en Dell følger det med en CD som du kan boote til, på denne CD'en finnes det et hardware check program du kan kjøre som forteller deg hva som er feil... Hvis jeg ikke husker feil så må dette kjøre fra kommando linjen i DOS etter boot...vent skal se om jeg finner hva det heter.

 

Jepp, se om du fikk med en cd som heter noe med "Drivers, Utils and applications"

Her skal det ligge et diagnose program du kan kjøre...det vil si hva som er feil, hvis noe er feil med hardwaren din.

 

Håper det hjalp!

 

Lerun

Lenke til kommentar

Tusen takk til alle som kommer med forslag på løsninger.

 

Nå har jeg prøvd å løse problemet både med windowsplaten og platen fra Dell.

 

MEN:

 

Windowsplaten (XP): Når jeg velger "reparer windows med gjennomprettningskonsollen" kommer jeg ut i et slags dosmodus som ikke inneholder noen særlig funksjonalitet (verken scandisk, checkdisk osv...) Hvordan kan jeg dra noe nytte av denne konsollen?

 

Dellplaten: Når jeg velger å boote fra cd-rom kommer jeg også her inn i dos-modus, nå har jeg tilnærmet full dos funksjonalitet, men på C: (harddisken) finner den bare en fil som heter "command". Scandisk på denne stasjonen er gjort på 1 sek...hvilke betyr vel at dette ikke er harddisken, men en viruel disk eller noe... Har prøvd å se om harddisken har fått tilordnet en annen stasjonsbokstav, men nei... :no:

Endret av kjonix
Lenke til kommentar
Dellplaten: Når jeg velger å boote fra cd-rom kommer jeg også her inn i dos-modus, nå har jeg tilnærmet full dos funksjonalitet, men på C: (harddisken) finner den bare en fil som heter "command". Scandisk på denne stasjonen er gjort på 1 sek...hvilke betyr vel at dette ikke er harddisken, men en viruel disk eller noe... Har prøvd å se om harddisken har fått tilordnet en annen stasjonsbokstav, men nei...

 

Det er riktig at du skal komme ut i dos modus. Hvis du tar en dir på cd-platen skal det være en katalog som heter noe med diag..vent sjekker..på min heter den "diags". Hvis du går inn i den "cd diags" skal det ligge en

.exe fil som heter noe med delldiag.exe. Hvis du kjører denne skal et hardware test program starte. Så kan du velge at alle tester skal kjøres.

 

Det andre høres litt merkelig ut, nesten som om primær partisjonen din har fått seg en trøkk. Når du tar en dir-kommando så finner du bare en fil, ingen kataloger?

 

 

Windowsplaten (XP): Når jeg velger "reparer windows med gjennomprettningskonsollen" kommer jeg ut i et slags dosmodus som ikke inneholder noen særlig funksjonalitet (verken scandisk, checkdisk osv...) Hvordan kan jeg dra noe nytte av denne konsollen?

 

Fra windows cd'en altså i root katalogen prøv å skriv "setup" og se om du kommer inn i slik at du kan velge gjennopprett windows.

 

Lerun

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...