Skrue Skrevet 16. mai 2004 Del Skrevet 16. mai 2004 Hei!Disse transistorne er overflate montert og kobber folien på hk`et er deres "kjøle ribbe". Den brede stripen på toppen på trans. er den delen som har kontakt med transistoren og dermed varmen. Det vil ikke hjelpe det gran å klistre noen ribber på det svarte. Hvis de skal kjøles må du lodde av den brede stripen, bøye opp transisoren og lodde den fast på en kobber ribbe, må være av kobber for det er litt vanskelig å lodde alu . Mvh Magnus Kofoed Beklager Makofoed; Tull og tøys! MOSFET´s lar seg utmerket godt kjøle med hjemmelagde kjøleribber! Slike kan kappes i passende dimensjoner fra en gammel kjøleribbe av ett eller annet slag, og kan limes fast med en passende kombinasjon av lynlim / varmeledende pasta på "det svarte". Da får du garantert lavere temps! MEN; Kjøling av slike ting, og også resten av systemet, krever fortsatt en viss "gjennomtrekk" i kassa. Noen ser ut til å overse slikt, sånn i farten. Lenke til kommentar
OogaBooga Skrevet 17. mai 2004 Del Skrevet 17. mai 2004 (endret) De som jeg har montert ribber på har fått god utlufting på toppen av kabinettet. Huller i toppen av kassen med et deksel over, slik. Det er ingen vifter her, bare gitter! Helt enig Skrue. Transistorer og kjøleribber er grei skuring. Det vil alltid bli noe varme og den må VEKK. Ellers så baller den på seg og tempen stiger på det som ikke er vannkjølt. (Skjerp deg ballegutt! ) (Jobber med saken. ) Endret 17. mai 2004 av OogaBooga Lenke til kommentar
Kauder Skrevet 18. mai 2004 Del Skrevet 18. mai 2004 Finnes det noen oversikt over de komponenter som bør/kan kjøles i en pc for å få bedre ytelse? Så noe på overclockers med kjøling av baksiden på hk... Lett å lage kjølere til sånn ting... Lenke til kommentar
ballemann Skrevet 18. mai 2004 Del Skrevet 18. mai 2004 (Skjerp deg ballegutt! ) (Jobber med saken. ) Hehe, fant ut at det ikke var hull i kortet også frode.. men jeg trenger ikke vannkjøling på den.. kjøper meg en feit ribbe isteden Lenke til kommentar
Mushaboom Skrevet 18. mai 2004 Del Skrevet 18. mai 2004 Og så skal det hostes opp gryn til en XP 3200 og et godt skjermkort... Kjøp deg heller XP-Mobile. Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 18. mai 2004 Del Skrevet 18. mai 2004 Kjøp deg heller XP-Mobile. Ja!! Begriper ikke at ikke fler hiver seg på den? Lenke til kommentar
OogaBooga Skrevet 18. mai 2004 Del Skrevet 18. mai 2004 Rimelig avsporing fra tråden dette, men en kjapp begrunnelse fo å velge XP Mobile? Lenke til kommentar
Conan_Warrior Skrevet 18. mai 2004 Del Skrevet 18. mai 2004 For det første så kan den klokke noe sinnsykt! Og for det andre så produserer den bare 35-45W som utgjør veldig lite varme (correct me if I'm wrong) Les her for å få vite mer eller alt om den! Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 18. mai 2004 Del Skrevet 18. mai 2004 Rimelig avsporing fra tråden dette, men en kjapp begrunnelse fo å velge XP Mobile? Beklager avsporinga, men man blir jo av og til revet med.... Å velge en XP2400 Mobile imot en "vanlig" XP3200 er vel ikke diskutabelt, når det gjelder "bang for the bucks". Prisforskjellen er jo en sak for seg, men hovedårsaken er jo som allerede nevnt; Den lar seg klokke langt over XP3200-hastighet, på ganske beskjedne spenninger også! For tiden kjøres min egen XP2400 Mobile (35w) på 2,4Ghz, v. 1,65volt, bare som et eksempel. Jeg kan absolutt ikke skjønne at det er noe å nøle etter......... Lenke til kommentar
am3k Skrevet 12. oktober 2004 Del Skrevet 12. oktober 2004 Denne skulle nok ha blitt flyttet over til vannkjølingsdelen. Passer nok bedre der enn under luftkjøling Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå