Tommelom Skrevet 15. mai 2004 Del Skrevet 15. mai 2004 Jeg nå satt inn vannkjølig og cpu, nb og gpu holder fine og flotte tempraturer. Men akk ...jeg sliter med tempraturen på det som kalles PSW eller hva det var. Når jeg kjører pc'n på max, så fyker den tempraturen fort over 60 grader og nærmer seg fort 70. Det er da jeg bare må vedgå nederlaget og starte min siste gjenværende vifte, en 120mm. Må kjøre den på fullt for å holde tempen ned mot 60 grader. Nå lurer jeg på hva jeg skal gjøre for å bli kvitt den siste vifta? Og hva/hvor ER denne PSW? Har lagt ved et bilde hvor jeg har ringet rundt det jeg trór det er. Lenke til kommentar
ballemann Skrevet 15. mai 2004 Del Skrevet 15. mai 2004 sett ram sinks på dem da? Lenke til kommentar
Tommelom Skrevet 15. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2004 Så der ér disse? Har andre med vannkjøling måttet montere kjøleribber på dem? Lenke til kommentar
ballemann Skrevet 15. mai 2004 Del Skrevet 15. mai 2004 vel, jeg vet ikke om det der er PSW, men de du ringte rund kunne trengt ram sinks om de er 60-70 grader ja.. Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 15. mai 2004 Del Skrevet 15. mai 2004 Hvordan måler du temperaturen? Lenke til kommentar
razer Skrevet 15. mai 2004 Del Skrevet 15. mai 2004 De har Chipsinks på www.3dfxcool.no , de hjelper iallfall litt.. Lenke til kommentar
Tommelom Skrevet 15. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2004 Jeg måler ikke tempraturen annet enn hva jeg ser på monitorprogrammer. Slik som HWDoctor som følger med Abit-kort. Der er det tre tempraturer som leses av: CPU, NB og PSW. Har alltid lurt på hva PSW er og hvor det er. Derfor jeg spør nå. Jeg vet ikke om det er disse som jeg har ringet rundt som faktisk blir så varme eller er dette PSW. Jeg bare gjetter. Håpet at noen her kunne gi meg et definitivt svar. Lenke til kommentar
kensyv Skrevet 15. mai 2004 Del Skrevet 15. mai 2004 (endret) De du har satt ring rundt er vel transistorer.. om psw er et annet ord for dette vet jg ikke.. kanskje psw er power supply et eller annet? Endret 15. mai 2004 av kensyv Lenke til kommentar
Tommelom Skrevet 15. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2004 Nei, det er ikke strømforsyning, men det har noe med omforming av strøm å gjøre på HK. Har fått med meg såpass. Lenke til kommentar
Kalle_^ Skrevet 15. mai 2004 Del Skrevet 15. mai 2004 Kansje måle tempraturen med noe annet å se om det er de som blir så varm? Lenke til kommentar
shebban Skrevet 15. mai 2004 Del Skrevet 15. mai 2004 På mitt hk er det store ribber på disse delene.. Orginalt fra msi! Så jeg ville tro det vil bli bedre om du setter på en slags ribbe på dei. Lenke til kommentar
Makofoed Skrevet 15. mai 2004 Del Skrevet 15. mai 2004 Hei! Disse transistorne er overflate montert og kobber folien på hk`et er deres "kjøle ribbe". Den brede stripen på toppen på trans. er den delen som har kontakt med transistoren og dermed varmen. Det vil ikke hjelpe det gran å klistre noen ribber på det svarte. Hvis de skal kjøles må du lodde av den brede stripen, bøye opp transisoren og lodde den fast på en kobber ribbe, må være av kobber for det er litt vanskelig å lodde alu . Mvh Magnus Kofoed Lenke til kommentar
Dr.X Skrevet 15. mai 2004 Del Skrevet 15. mai 2004 Så der ér disse? Har andre med vannkjøling måttet montere kjøleribber på dem? Jeg har, men er ingen must-have, med mindre du går for det ekstreme. Lenke til kommentar
OogaBooga Skrevet 15. mai 2004 Del Skrevet 15. mai 2004 (endret) Se litt på denne testen. MSI K7N2 Den viser at MosFet-transistorene som driver med strømstyring (noe sånt) blir veldig varme. Dette blir enda mer aktuelt når man har vannkjøling og liten eller ingen luftgjennomstrømming. Har selv dette HK og har laget meg en felles vannblokk for NB og disse transistorene. Slik. De originale ribbene fra K7N2 har fått samme funksjon på to andre PCer som er vannkjølt. De hadde ingen kjøling på disse transistorene. Lagde en klemme som er festet i en festeskrue til HK for å holde dem på plass. Endret 15. mai 2004 av OogaBooga Lenke til kommentar
Sink Skrevet 15. mai 2004 Del Skrevet 15. mai 2004 Har selv dette HK og har laget meg en felles vannblokk for NB og disse transistorene. Slik. Ikke annet enn å si PENT! Lenke til kommentar
Zipp0 Skrevet 15. mai 2004 Del Skrevet 15. mai 2004 Meget pen løsning, kan ikke si at jeg har problemer med dette på mitt abit kort (NF7-s v2.0) vet ikke hvilket kort du har, men uansett kan det lønne seg og ha noe luft gjennom strøming. Jeg har vannkjøling men har 3 stk vifter i PC'n (uten om PSU og radiator) dette er blant annet for og kjøle PSW (om det er riktig navn). Du vil ikke få noe mere lyd om du har stillegående vifter. Viftene mine overdøves av HDD'ene som jobber. Lenke til kommentar
Tommelom Skrevet 15. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2004 Se litt på denne testen. MSI K7N2 Den viser at MosFet-transistorene som driver med strømstyring (noe sånt) blir veldig varme. Dette blir enda mer aktuelt når man har vannkjøling og liten eller ingen luftgjennomstrømming. Har selv dette HK og har laget meg en felles vannblokk for NB og disse transistorene. Slik. De originale ribbene fra K7N2 har fått samme funksjon på to andre PCer som er vannkjølt. De hadde ingen kjøling på disse transistorene. Lagde en klemme som er festet i en festeskrue til HK for å holde dem på plass. Pen løsning det der. Men kan det stemme det som Makofoed sier at det ikke er noe poeng å sette kjøleribber på dem slik som de er nå? Det ser jo vitterlig ut som om det er det MSI selv har gjort, og jeg regner med at de vet hva de driver med. OogaBooga: Jeg regner med at du merka forskjell på før og etter vannkjøling av transistorer siden du bruker det? Har noen gamle kjøleribber jeg kan kutte opp og feste på et vis om det vil ha noen virkning. Lenke til kommentar
Vaffelkake Skrevet 16. mai 2004 Del Skrevet 16. mai 2004 Har noen gamle kjøleribber jeg kan kutte opp og feste på et vis om det vil ha noen virkning. Du enkelt feste ribbene med dette Lenke til kommentar
OogaBooga Skrevet 16. mai 2004 Del Skrevet 16. mai 2004 (endret) Har ikke merket forskjell da dette prosjektet ikke er ferdigbygget enda. Nøler litt med PSUen, den er ikke så enkel å bygge om til vannkjølt som de jeg har fra før. Og så skal det hostes opp gryn til en XP 3200 og et godt skjermkort... Endret 16. mai 2004 av OogaBooga Lenke til kommentar
ballemann Skrevet 16. mai 2004 Del Skrevet 16. mai 2004 Hoste opp vannkjøling til meg også? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå