Gå til innhold

Sapphire reveals "Toxic" Radeon X800

jvik

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

for de som ikke har skjønt det så er det en liten omgjort verjson av denne:

12290.jpg

som sitter på både sapphire sitt X800 Toxic XT og HIS sitt IceQ kort.

kjøleren kan kjøpes på neshop for 165 kr.

Endret av jokki
Lenke til kommentar
Det som så litt faretruende ut med dette kortet var at det var plast på kjøleren...

Er ikke dette litt farlig siden kjernen som kjøleren sitter fast i kan bli veldig varm ? :hmm:

Men selve konseptet med fargene var egentlig ganske gromt :)

Core er kontakt med kobber eller et annet metal, plastikken du ser er en slags hette på heatsinken. Plastikken rundt er for at luften skal sirkulere mellom kobber dingsene og ta vekk varmen som kobberen har ledet fra core.

Lenke til kommentar
Det som så litt faretruende ut med dette kortet var at det var plast på kjøleren...

Er ikke dette litt farlig siden kjernen som kjøleren sitter fast i kan bli veldig varm ? :hmm:

Men selve konseptet med fargene var egentlig ganske gromt :)

Core er kontakt med kobber eller et annet metal, plastikken du ser er en slags hette på heatsinken. Plastikken rundt er for at luften skal sirkulere mellom kobber dingsene og ta vekk varmen som kobberen har ledet fra core.

oki, bare tenkte at det kunne vært farlig hvis de hadde vært i kontakt med kjernen ;). men hva vet vell jeg :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM
men hvem går for de tidligere versjoner når den nye (og bedre) er ute?

40% fan noise lower, 30% less heat

Noise level: 0.5 sone

hvordan var den første versjonen sammenlignet med denne?

vanskelig å komme med noe korrekt sammenligning ettersom at i dette tilfellet er det snakk om 40% mindre støy og 30% mindre varme i forhold til standardkjøleren på x800.

mens vga silencer var ett eller annet i forhold til standardkjøleren på 9800pro, vet ikke hvor stor varmeforskjell etc det er snakk om, men jeg tipper nå egentlig at vga silencer versjon 2 stikker av med seieren uansett..

men noe veldig stor forskjell er det nok neppe.

hvilken modell man går for ? vel, man finner et korrekt sammenligningsgrunnlag og kjøper den som gir mest for pengene.

kjapt oppsummert for standard vga silencer -

(støy)

ATI's 9800Pro standard cooler 100%

VGA silencer (high speed fan mode) 100%

VGA silencer (low speed) 50%

(temp)

ATI's 9800Pro standard cooler 79.6°C

VGA silencer (high speed) 47.1°C

VGA silencer (low speed) 58.0°C

------------------------------

når det gjelder kortet som var avbildet, toxic, så må jeg innrømme at det var noe av det styggeste jeg har sett innen skjermkortverdenen de siste årene.

standard rødt, eller kanskje svart\blått :thumbs:

Endret av Slettet-80wCWpIM
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...