Gå til innhold

Sapphire reveals "Toxic" Radeon X800

jvik

Anbefalte innlegg

http://www.gamespot.com/news/2004/05/14/news_6098402.html

The Sapphire Toxic Radeon X800 cards will have a distinctive bright blue PCB (printed circuit board) and a large orange cooling fan. According to Sapphire, the cooling solution offers near silent performance while in operation. We didn’t get a chance to see or, more importantly, to listen to a sample card in action, but the fan unit does look like a low RPM design made for quiet operation. Cards will also feature copper plates and ramsinks for additional cooling. The fan unit will have an opening to accept a thermal diode for temperature monitoring, but users will have to purchase a 5.25” drive-bay LCD temperature display to take advantage of the feature.

Sapphire Toxic cards will also offer an Automated Performance Enhancement (APE) software program that allows users to overclock the video card memory. Currently, ATI’s Overdrive technology only allows users to overclock the core graphics chip --Sapphire’s APE technology will give users access to the memory side. Sapphire will pre-qualify all the memory going onto Toxic boards, and the APE system will allow users to overclock the memory up to factory pre-tested speeds.

Er dette noe du kommer til å kjøpe?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg forbinder ordet Toxic med to ting, Britney Spears og fargen grønn. Tror jeg ville likt kortet bedre om knøledelen hadde vert grønn. Dessuten virket PCB fargen FOR blå. En lysere blå kunne gjordt seg.

Konklusjon: Mangler de rette fargene.

Edit: Oi! Knøledelen = Kjøledelen :blush:;):p

Endret av -NeoRag-
Lenke til kommentar

enda ingen som har kommet med dualv-dvi kort?

hmm, kanskje det ikke skal gå rette veien alikevell.

mangel på det derre shader 3 greiene, men den rolige og effektive kjølingen er bare positiv. da slipper man å bruke penger på det etterpå. (men videre ser man jo at slike kort er xtremt overpriset.....)

Lenke til kommentar
enda ingen som har kommet med dualv-dvi kort?

hmm, kanskje det ikke skal gå rette veien alikevell.

mangel på det derre shader 3 greiene, men den rolige og effektive kjølingen er bare positiv. da slipper man å bruke penger på det etterpå. (men videre ser man jo at slike kort er xtremt overpriset.....)

Hva skal man med pixelshader nu, når alle spill nå for tiden bruker 2.0...? :)

Kommer ikke spille som vil ta i bruk pixelshader 3.0 før til neste år... Unreal engine 3 blant annet... :green:

Har hørt at farcry holder på å implementere dette i en patch men at den ikke gir noen vesentlig forskjell enda, og at de hadde noen andre problemer...

x800 er ikke ren px 2.0 heller da, en slags "oppgradert" versjon med noen 3.0 funksjoner kan vi vel kalle det :)

....

Dessuten EIER Ati Nvidia når d gjelder AA :thumbs: .. d + AF teller mye for meg :love:

Endret av MetiCx
Lenke til kommentar

Kortet virket litt for mye eeeeh "photoshop" spør du meg. Fargene i bakgrunnen ødela pluss at PCB virker litt for blå. Bright blue stod det i teksten øverst.

Kommer nok ikke til å kjøpe dette kortet, ettersom jeg like gjerne kan kjøpe samme kjøling for 150 kr på netshop.

Lenke til kommentar
JUKS!

DEt er jo akkurat samme kjøleren som HIS sitt X800pro IceQ 2.

HIS hjemmeside

så likheten med engang, kanskje de har kjøpt rettighetene...(er det en patentert kjøleløsning?)

ser bra ut og vil sikkert se bedre ut i opplyste kabinetter men ikke noe for almennheten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...