MrLee Skrevet 14. mai 2004 Del Skrevet 14. mai 2004 ja. "alle" har vel sett discovery seriene om de galningene(?) som bygger sitt eget fly eller helikopter fra sånne byggesett som er å få kjøpe... så er bare spørsmålet, er slikt lovlig å operere i norge? (jeg spør bare fordi jeg veit at vi har mange litt strengere enn andre lover her i landet, og dette er en av tingene jeg godt kunne sett for meg at vi var litt strengere på ) Lenke til kommentar
Shotgun Skrevet 15. mai 2004 Del Skrevet 15. mai 2004 (endret) ja det er lovlig å bygge sitt ege fly i norge. Går vel under kategorien microfly. Men flyet må godkjennes av luftfartsverket. Men jeg tror det er begrensninger på hvor man kan fly, hvor mange passasjerer man kan ha med osv. Det står sikkert masse om det på siden til Norsk Aero Klubb. http://www.nak.no/mikro/index.html Her er link til microfly seksjonen. Endret 15. mai 2004 av Shotgun Lenke til kommentar
bfisk Skrevet 15. mai 2004 Del Skrevet 15. mai 2004 Alle fly, hjemmebygde eller ikke, får lov til å fly så lenge de blir sertifisert som flygedyktige (certification of airworthiness), og faller da inn under forskjellige grupper fly, alt ettersom hva de preserer og er instrumentert. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå