Vallhall Skrevet 14. mai 2004 Del Skrevet 14. mai 2004 Hei dere Jeg sitter med noen problem med PCn som gjør at den rebooter seg når jeg kjører enkelte spill, å har i den anledning lasta ned et progr, som heter memtest86, et slags feilsøkningsverktøy, men dette skal på diskett og skal da kjøre når maskinen booter opp. Har noen av dere peiling på hvordan jeg aktiverer dette progr, hvilke filer skal jeg ha på diskett, og hva skal jeg gjøre når PCn rebooter? Mange spørsmål fra en ukompetent Lenke til kommentar
atlef Skrevet 14. mai 2004 Del Skrevet 14. mai 2004 Last ned Memtest86+ HER og i readme.txt står det: Memtest86 is a stand alone program that cannot be executed under windows and must be loaded from a floppy disk. To install Memtest86: - Extract the files from the zip archive - Open the directory where the files were extracted and click on "install.bat". - The install program will prompt you for the floppy drive and also prompt you to insert a blank floppy. - To run Memtest86 leave the floppy in the drive and reboot. NOTE: After the boot floppy has been created you will not be able to read the floppy from windows. This is normal. Sørg for å sette maskinen til å boote fra floppy i bios. Og vips, så får du testet rammen din. Mvh Meg. Lenke til kommentar
Vallhall Skrevet 15. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2004 Mange takk for svar MaD:DoG Jeg har allerede lastet det ned men hadde problem med installasjonen, vil nå prøve prosedyren som du har beskrevet Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 15. mai 2004 Del Skrevet 15. mai 2004 Har du ikke CD brenner? Du brenner imaget til CD og starter maskina med CD'en inne så går det av seg selv, ting kan ikke bli enklere enn det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå