Gå til innhold

Hastighet i forhold til ytelse?

Anbefalte innlegg

Sitter her og skal ha meg nytt skjermkort...

Har tenkt på ATI serien...9600

Burde jeg kjøpe med 128 eller 256MB ram med tanke på at jeg for det meste gamer.

Er kort med 128MB ram raskere enn kort med 256??

SVAR SNAREST.

Endret av satanic
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

du bør kanskje endre overskriften da den er litt selvmotsigende da hastighet og ytelse er ganske synomyme ord. om minnet er klokket likt så er 256 mb ørlite raskere. når du setter på 4xAA og 8xAF så er forskjellen større. da yter vanligvis 256 mb versjonen endel bedre, men dette er kanskje ikke så aktuelt for deg da det er snakk om et såpass tregt kort som r9600. om det hadde vært et r9800pro og 256 mb versjonen hadde kostet litt mer ville jeg gått for den :yes: tror ikke det har så mye å si på ditt kort dog...

Lenke til kommentar

Bamsemoms: Hvor har du sett et 256 kort med minne som er klokket like raskt som tilsvarende 128 kort?

Det er uansett litt feil å si at et 256 kort automatisk yter bedre når de er klokket likt. Du har rett i at det hjelper mer mer minne når man kjører max AA of AF på høye oppløsninger, men jeg vil gjerne se bevis for at du får en generell ytelsesøkning. Foreløpig holder vel 128 til 1600*1200, og jeg kjenner ikke mange som spiller på høyere oppløsninger.

Men uansett, er rammen klokket litt er de like raske

Lenke til kommentar

Så vidt jeg vet så er alltid antall minnebrikker på et skjermkort et partall, og det blir vanskelig å dele 1280 til å bli noe binært Ô_ô.....

Jeg kan ikke dette med binærtall så godt, men jeg hvertfall at 60 eller 120 er en god verdi, siden du kan ikke opphøye 2 opp i et naturlig tall for å få den verdien.

.... eller noe sånt..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...