Gå til innhold

John Pilger i Morgenbladet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mitt poeng er at når du sier at det høres helt absurd ut så mener jeg dutar feil... Helt riktig at kan er et nøkkelord, det var liksom poenget mitt ;)

 

Eneste problemet med teorien din er at de irakiske fangene ikke ser at det blir gitt thumbs up i det hele tatt...

Det kan hverken du eller jeg vite noe om, men det er vel bare anti-amekikansk konspirasjonsteorier å anta at noen av de 200-300 bildene må være tatt slik at en annen fange så det, eller å påpeke det faktum at et bilde sier ganske lite om et hendelses forløp...

Endret av SilverKhan
Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990

I alle bildene jeg har sett, har ingen av fangene kunnet se at thumbs up ble gitt, mest fordi de hadde bind for øynene. Eller at de så en helt annen vei. Det sier at thumbs up ble gitt hovedsaklig til kamera.

Lenke til kommentar

Å påstå at ikke tyskere fikk gjennomgå under/etter annen verdenskrig er en smule merkelig... Selv om stort sett det eneste vi hører om er det russerne gjorde. Som at 10 % eller 30 eller hva det var av alle født i Berlin i 46 hadde russiske fedre.

 

Du mener kanskje ikke det fantes noen demonisering av fienden under 2. verdenskrig Feynmann? Er så typisk liberalt drittkasting når man på død og liv skal pådytte politiske fiender rasisme.

Endret av fjotten
Lenke til kommentar
Du mener kanskje ikke det fantes noen demonisering av fienden under 2. verdenskrig Feynmann? Er så typisk liberalt drittkasting når man på død og liv skal pådytte politiske fiender rasisme.

Ta å les innlegget en gang til så får du se hva jeg mener (hvis du er smart nok til å skjønne det). Siden når har jeg fått noen politiske fiender?

 

EDIT: Manglet et ord

Endret av Feynman
Lenke til kommentar
I alle bildene jeg har sett, har ingen av fangene kunnet se at thumbs up ble gitt, mest fordi de hadde bind for øynene. Eller at de så en helt annen vei. Det sier at thumbs up ble gitt hovedsaklig til kamera.

Javel og hva så?

 

Det er jo hele poenget at fangene skal se at de blir ydmyket samtidig som folk tar bilde og er stolte over det de gjør... Det er jo helt meningsløst å gi thumbs up til fangene :roll:

 

Men dette er bare en teori, akkurat som din teori...

Lenke til kommentar

DOH... i setingen psykisk fornedring mener jeg. Dersom du torturerer fornedrer noen, og den som står som nestemann i køen ser at hendelsen blir dokumentert med en smilende torturist ved siden av offeret. Viser du thumbs up til fangene er det også fornedrende, men det er ikke noen hensikt å ta bilde av det hvis det var psykisk terror det var snakk om.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...