magjah Skrevet 14. mai 2004 Del Skrevet 14. mai 2004 Halla!!! jeg har en 30hk suzuki 95 mod og lurte på om noen hviste hvordan jeg skal trimme den? Lenke til kommentar
Chosiso Skrevet 16. mai 2004 Del Skrevet 16. mai 2004 Er det ikke noe sånt at du tar ut Plumba eller noe sånt? Lenke til kommentar
Dassen Skrevet 18. mai 2004 Del Skrevet 18. mai 2004 Det funker nok ikke på alle motorer. Det går på 9,9 hk for det er egentlig en 15hk men tviler på at det går på hans og bare tar ut plumba. Lenke til kommentar
MagE Skrevet 23. mai 2004 Del Skrevet 23. mai 2004 du kan jo alltids borre større selynder eller sån Lenke til kommentar
Shotherra Skrevet 13. juni 2004 Del Skrevet 13. juni 2004 Hva med en større forgasser da? Lenke til kommentar
Hoax Skrevet 13. juni 2004 Del Skrevet 13. juni 2004 Du må nok borre opp sylinderen og få nytt stempel, du må ikke stille på forgasseren etterpå, men det ville jeg gjort. Som noen over nevnte så er det ofte en plombering som kan fjernes, det gjorde gamlingen, han fikk 8 hester mere sånn ca på en liten 15 hesters Honda. Ble merkbar forbedring. Hvis du begynner å skru på motoren så er det lurt å bytte nesten alt av pakninger som du kommer over. Lenke til kommentar
total Skrevet 1. juli 2004 Del Skrevet 1. juli 2004 (endret) anbefaler deg ikke å klusse med det hvis du ikke har peil.. du risikerer enten å ødelegge motoren, ellers får du en motor med uvanlig høyt bensinforbruk... Endret 1. juli 2004 av total Lenke til kommentar
hallaballabrusk Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 Halla! jeg har en 30hk suzuki 95 mod og lurte på om noen hviste hvordan jeg skal trimme den? 2178518[/snapback] er den såpass gammel, og du vil ha mer krefter: kjøp ny motor en 40++ ville gjort seg`! .. tohatshu 25hk, har plombe hvis ingen viste det, ta den vekk og vóila 30hester! Lenke til kommentar
csViRuS Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 Ikke mye å hente på å trimme den motoren, med mindre du kommer over en billig 40 hk delmotor som jeg tror skal være samme.... det er 3-syl og autolube versjonen du har? i tilfelle samme som en av motorene mine Lenke til kommentar
hallaballabrusk Skrevet 5. januar 2007 Del Skrevet 5. januar 2007 Halla! jeg har en 30hk suzuki 95 mod og lurte på om noen hviste hvordan jeg skal trimme den? 2178518[/snapback] Konklusjonen er vel: kjøp en billig dele motor og reodor felgen, eller kjøp en ny? Lenke til kommentar
hans-j91 Skrevet 5. januar 2007 Del Skrevet 5. januar 2007 det letteste er å levere den inn. det koster noen hundre lapper, så vet du at det blir gjort skikkelig.. Lenke til kommentar
hallaballabrusk Skrevet 6. januar 2007 Del Skrevet 6. januar 2007 det letteste er å levere den inn. det koster noen hundre lapper, så vet du at det blir gjort skikkelig.. 7653165[/snapback] og trimmme en 30hk? :!: det er ikke mulig og "fjerne plomba" på en 30hk fordi det ikke er noen plombe`! Lenke til kommentar
csViRuS Skrevet 6. januar 2007 Del Skrevet 6. januar 2007 Nei det er ikke noen plombe på den, men tror at 30hk og 40 hk (3syl og autolube versjonene) har samme blokka, bare forkskjellige forgasserre og sikkert litt i elektronikken å..... Lenke til kommentar
Piperenser Skrevet 6. januar 2007 Del Skrevet 6. januar 2007 Hvis det er en DT 30 C er det ingen plombe som kan fjernes, det er heller ingen større motorer å hente deler fra. (DT 40 C er 2 syl.) Man kan hente litt ekstra effekt ved å bytte reed-ventilene til fiber & fjerne stoppere. For høyere effekt må man file innsug og eksosporter, samt bytte eksostuben i stammen. Forgassere og innsugningsplate må også byttes. Fikk blueprints og deler fra usa, men hele greia kostet over 20K. Vil heller anbefale en større motor hvis vekt ikke er noen begrensning. Lenke til kommentar
csViRuS Skrevet 6. januar 2007 Del Skrevet 6. januar 2007 (endret) Ok da er det vel 25 og 30 som er samme da, var ikke helt sikker, men jeg hadde ikke goddet å koste 20k på min suzuki 3syl 95 mod som jeg kjøpte for 8k..... blir lissom over dobblet så mye som jeg kjøpte den for, da kan man jo like godt kjøpe en mye større motor..... men hvor mange ekstra hk ga de 20k? Endret 6. januar 2007 av csViRuS Lenke til kommentar
hallaballabrusk Skrevet 7. januar 2007 Del Skrevet 7. januar 2007 dra av luftfilteret og se om det har noe virkning, eller finn ut om det er 2 eller 3 syl. er det 3 så kan du antageligvis bytte ut forgasseren, men forgasser er dyrt, jeg ville kjøpt en ny motor. opp til deg!" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå