khansen Skrevet 14. mai 2004 Del Skrevet 14. mai 2004 Hei, jeg har en ekstern disk der det har dukket opp en mappe med dette filnavnet: a43a52649449f5c6bf9447052d. Det er noe update greier til SP2. Jeg får ikke slettet denne irriterende mappa da jeg allerede har SP2 installert. Får ikke fjernet skrivebeskyttelsen heller. Nå begynner jeg å bli i øynene mine og ønsker litt hjelp av dere eksperter. Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 14. mai 2004 Del Skrevet 14. mai 2004 Prøv å ta over eierskapet : Får du ikke tilgang til dokumentene dine når du setter disken i en annen maskin eller har tatt ren installasjon av windows"Problemet" her ligger i NTFS filsystemet og rettigheter. NTFS har muligheter for å hindre uvedkommende tilgang til f.eks filer / mapper o.l. Høyreklikk på mappen / disken (alt etter hva du skal ta over), velg properties, security, advanced, owner, så velger du ditt navn, og velger "replace owner on subfolders and objects" La maskinen jobbe en stund, og voila, du har full tilgang Les mer om det her :http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;no;308421&Product=winxpINT MERK : Du må ha administrator rettigheter for å kunne gjøre det, og enkel fildeling må være slått av. Mer om enkel fildeling Evt kan du prøve å starte i sikkermodus Forøvrig finner du mange andre tips til windows her : http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=229990&st=0 Lenke til kommentar
khansen Skrevet 14. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2004 Hei, takk for tipset. Jeg har Windows XP, kanskje derfor jeg ikke får til dette. Jeg har ingen mulighet og velge security under properties under disken eller katalogen for å ta over eierskap. Jeg er inlogget med administrator bruker. De valgenene jeg har under properties er generelt, deling og Tilpass. Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 14. mai 2004 Del Skrevet 14. mai 2004 MERK : Du må ha administrator rettigheter for å kunne gjøre det, og enkel fildeling må være slått av. Mer om enkel fildeling Lenke til kommentar
khansen Skrevet 14. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2004 Takk for tipsene. Jeg har administratorrettigheter, slått av enkel fildeling. Restartet, startet XP i sikkerhetsmodus og logget på med administrator. Mitt problem stopper nå her da jeg ikke får opp usb enheter i sikkerhetsmodus (min eksterne disk går på USB). Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 14. mai 2004 Del Skrevet 14. mai 2004 (endret) Det er ikke nødvendig å starte i sikkermodus såfremt den mappen ikke er en systemmappe. Om du starter som vanlig, og har gjort det du nevnte over, skal det holde for å få slettet unna.. Edit : omformulering Endret 14. mai 2004 av ronnyaa Lenke til kommentar
khansen Skrevet 14. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2004 Skitt!! Jeg fikk det til. Startet opp i sikkerhetsmodus med nettverk. Da fikk jeg opp sikkerhet. Tok over rettigheter og slettet kataloge. Takk for meget god hjelp! Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 14. mai 2004 Del Skrevet 14. mai 2004 Supert, da kan jeg legge meg med god samvet i dag Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå