Gå til innhold

Ferdig PC leverandører? ...Dell osv?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ta en titt på denne pcen du denne pcen du. Et godt tilbud for dem som ikke ønsker å bygge maskin selv. (ville spurt om å få oppgradere skjermkortet til et r9800 pro, har hørt rykter om at netshop folka skal være ganske greie på dette området)

Lenke til kommentar
Ta en titt på denne pcen du denne pcen du. Et godt tilbud for dem som ikke ønsker å bygge maskin selv. (ville spurt om å få oppgradere skjermkortet til et r9800 pro, har hørt rykter om at netshop folka skal være ganske greie på dette området)

Jepp, helt enig. Det er uten tvil den beste løsningen hvis du skal ha ferdigbygd PC. :D

Lenke til kommentar
Hvor finner jeg bra ferdig bygde PC'er?

Dell er vel bra?

Dell er opphypet ...

Ikke noe firma er like flinke til å selge substandard deler til høy pris. På skolen har vi hauger og hav av Dell maskiner, men makan til trenge maskiner skal man lete lenge etter. Virker som om de har helt fantastisk elendige harddisker og/eller hovedkort... samme gjelder faktisk for laptopene dems også.

Nei, side gang jeg har Dell.

Kjøp heller ferdigmaskin fra PSData/Netshop/Komplett.no osv. Her får du skikkelige komponenter. Siden kundene til disse butikkene ofte har peil, duger det ikke å lure inn en og annen substandard disk for å spare penger.

Lenke til kommentar

Jeg vil ikke anbefale deg å kjøpe Dell, for det første er det dyrt, og det er i tillegg elendig service. Dessuten har jeg vært borti ganske mange maskiner med hw-feil etter kort tid.

Jeg jobber som IT-konsulent på et sykehus, vi har i alle år kjørt compaq både på serverrommet og ute på kontorene, men så bestemte vi oss for å forsøke et parti dell. av 110 pc'r hadde 15 av dem hw-feil etter 6 måneder.

Compaq derimot er mye bedre sånn, svært sjelden med feil på dem.

Skulle jeg kjøpt en pc i dag, ville jeg definitivt gått for Compaq. Kan være at du får billigere ferdigpc'r hos komplett osv, men sjekk ut compaq.

Martin :thumbs:

Lenke til kommentar

Skulle jeg kjøpt en pc i dag, ville jeg definitivt gått for Compaq. Kan være at du får billigere ferdigpc'r hos komplett osv, men sjekk ut compaq.

Erfaringen jeg har med Compaq er at det for det første er sinnsykt vanskelig (fysisk) å oppgradere dem, t tillegg til at man ofte må ha spesielle deler.

(Omtrent alle compaq's deler følger egne standarder :thumbdown: )

Lenke til kommentar

Erfaringen jeg har med Compaq er at det for det første er sinnsykt vanskelig (fysisk) å oppgradere dem, t tillegg til at man ofte må ha spesielle deler.

Jepp, Compaq er noe herk. Det er jo umulig å bytte hovedkort, pga. de proprietære LED-kontaktene som Compaq har som egenstandard. De er også umulige å klokke.

Compaq følger som du sa, egne standarder.

:thumbdown:

Lenke til kommentar

Det er absolutt ikke umulig å bytte hovedkort i Compaqmaskiner. Dessuten er de ikke så sære som de tydeligvis er kjent for når det gjelder hw.

Før var det umulig å få "vanlig" hw til å fungere i compaq, men dette har bedret seg betraktelig, etter at de begynte å skjønne at de tapte kunder/penger på det, i stedet for å tjene på det.

Martin

Lenke til kommentar

Hvis du skal ha en pc akkurat etter dine behov, må du bygge pc-en selv. En dell-pc kan være en god arbeidsstasjon men er ganske dyre. Pc fra elkjøp ol er ikke å anbefale siden de aldri skriver akkurat hvilke deler du får med. Ofte legger de ved et dårlig grafikk-kort eller noe...

Denne pc-en som dere henviser til (Link) hadde vært mye billigere med en CRT skjerm. Faktisk går nesten halvparten av pengene i LCD skjermen som følger med. Skjermkortet er elendig til de mange nye spill.

Som sagt, så lenge du har mulighet til å bygge pc-en selv, så bør du gjøre det ;)

Lenke til kommentar

Det er vesentlig forskjell på Compaq du kjøper på Elkjøp og Compaq servere og andre maskiner som går til bedriftsmarkedet. Compaq lagde ekstremt gode maskiner med meget effektiv service/support/bytte av defekte deler til bedriftsmarkedet.

Nå har HP tatt over, og utvikler seg til å bli som Dell; Selge det billigste av billigste kvalitet som om det var god kvalitet. Nei, Compaq skulle forblitt slik det var, og HP bør holde seg til å lage skrivere.

Lenke til kommentar

Det er vesentlig forskjell på Compaq du kjøper på Elkjøp og Compaq servere og andre maskiner som går til bedriftsmarkedet. Compaq lagde ekstremt gode maskiner med meget effektiv service/support/bytte av defekte deler til bedriftsmarkedet.

Nå har HP tatt over, og utvikler seg til å bli som Dell; Selge det billigste av billigste kvalitet som om det var god kvalitet. Nei, Compaq skulle forblitt slik det var, og HP bør holde seg til å lage skrivere.

Så enig... så enig.

Endret av Øyst
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...