Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Har fucket opp adsl-modemet, hjelp!

Anbefalte innlegg

heisann..

I dag motok jeg Asus WL-500G, og så prøvde jeg å få til internett på alle maskinene, både trådløst og med kabler. Selve nettverket funket fint-fint, men internettdelen funket ikke. Jeg prøvde derfor etter beste emne å få det til etter de instillinger jeg så der, men fikk det ikke til... prøvde til og med å skru av DHCP-serveren, slik at adsl-modemet kunne ta seg av DHCP delen. Dette funket ikke..

Så kommer vi til det jeg ikke burde gjort: jeg prøvde meg også på instillingene inne på adsl-modemet, prøvde mye forskjellig, men når jeg skrudde av DHCP-serveren, da var det det skjedde... jeg greide ikke å logge inn på adsl-modemet igjen! Så dum jeg var, så trykket jeg på reset knappen på baksiden... da når jeg tastet inn ip'en til adsl-modemet, så kom det opp brukernamn og passord innloggingsboks, men passordet er ikke lenger det samme!

Håper noen kan hjelpe meg med hva passordet er, og visst jeg får til adsl-modemet at noen kan hjelpe meg å sette opp det trådløse nettverket...

adsl-modemet jeg har er ZyXEL Prestige 650R-33 og isp'en er Mimer..

på forhånd takk for all hjelp :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

heisann, satt akkurat å så på dette nå, og skal hjem å teste dette snart... håper på at det funker.... det med det trådløse, hvordan jeg skal sette opp det, noen tips?

en ekstra opplysning: jeg har fast ip (visst det har noe å si)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...