SUPERJANNE Skrevet 19. mai 2004 Del Skrevet 19. mai 2004 men sånn ellers? er mobilen bra? har den irDA? Lenke til kommentar
jalleks Skrevet 19. mai 2004 Del Skrevet 19. mai 2004 men sånn ellers? er mobilen bra? har den irDA? Den har Ir ja. Jeg er veldig fornøyd med min 6230 hvertfall Jeg skal bare få kjøpt meg en minnekortleser så det går litt fortere å legge inn ting på minnekortet Lenke til kommentar
da_pretender Skrevet 19. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2004 Jeg var på Telebutikken igår for å reklamere på mobilen min. Ekpeditøren nevnte noen som heter DOA garanti, men det gjelder bare hvis jeg hadde kommet dagen etter. Det syns jeg er dumt fordi ingen kan bli kjent med mobiltelefonen innen en dag og forresten det tar tid før feilene begynner å dukker opp. Første gang jeg har oppdaget feil med blåtann var for 4 dager siden fordi det var da jeg brukte den første gang i 23 dager. Jeg kunne ha oversett dårlig battari hvis det hadde ikke vært andre feil med mobilen. Ekpeditøren ville sende mobilen inn til service men det vil jeg ikke, spesielt når mobilen er bare 22 dager gammel. Jeg har også sendt en e-post til forbruksrådet angående problemet. Her er svaret jeg fikk fra dem. Vi viser til Deres mail til oss den 14.mai 2004. Ifølge Forbrukerkjøpsloven gjeldende fra 1.junli 2004 kan KJØPER når det er feil og mangler ved varen, i henhold til paragraf 29 i loven VELGE om han vil la selger utbedre feilen eller kreve omlevering i tilsvarende vare. Selger har imidlertid RETT til å sjekke varen for å se om den har en kjøpsrettslig feil og mangel eller ikke. Men kjøper kan da velge utbedring eller omlevering- så sant dette ikke medfører urimelig kostnad eller ulempe for selger. En vare som dette er jo normalt en lagervare, så i dette tilfelle skulle ikke omlevering være noe problem. Dersom en tilfredsstillende omlevering ikke lar seg gjøre, det vil si dersom det ikke finnes en tilsvarende vare i samme pris og kvalitet som den påklagede, kan kjøper kreve HEVING av kjøpet, som innebærer innlevering av varen og kjøpesummen tilbake. De finner mer om den nyreviderte Forbrukerkjøpsloven på vår hjemmeside:www.forbrukerportalen.no Emne:LOVER og REGELVERK Vi håper ovennevnte er til hjelp for Dem i Deres sak. Med vennlig hilsen Forbrukerrådet i 0slo Telefon nummer 815 58 200 Se også vår hjemmeside: http://forbrukerportalen.no http://forbrukerportalen.no/Emner/klage Lenke til kommentar
Solarstone Skrevet 25. mai 2004 Del Skrevet 25. mai 2004 sikkert mange som ikke har sånn mobil som kunne vært jævlig fornøyd med batteri tiden...men men ikke vet jeg! har min gode gamle 6310 Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 25. mai 2004 Del Skrevet 25. mai 2004 vi har hatt dene drillen før. 1. DOA regel hos Nokia er 48 timer, SEM 7 dager, Siemens 14 dager (eksempler) Dette betyr jo da at innenfor den tiden så kan en telefo byttes med en gang. Når det gjelder det med velge bytte/rep så vil jeg tro at forhandler her kan vifte deg vekk med vesentlig kostand, ettersom jeg hittils har lest at eneste problem er batteriet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå