HetrTiXc Skrevet 14. mai 2004 Del Skrevet 14. mai 2004 Hallo! Kjøpte for noen uker siden et Asus R9600XT. Har funket fint bortsett fra noen problemer med kjølerribben, men det har etterhvert gått greit. Når jeg jeg nå skulle igang med å klokke det, fikk jeg flere problemer. Jeg startet med å sette gpu på 550 og ram på 325. To frekvenser dette kortet bør greie. Kjørte så 3d mark, men fikk under prosessen beskjed av smartdoc at alle voltstyrkene var dobblet. Gikk da ut av 3d mark, men det hjalp ikke noe spesielt. Frekvensen spratt litt opp og ned mens jeg var i windows. Det stod at hovedkortet ikke kunne gi riktig spenninger, men jeg mistenker at problemet ligger et annet sted, men hvor? Kortet har vel ikke så godt av så høye spenninger(hvis det ikke bare er noen tull med programmmet)? Brukte rivatuner til å klokke med. Noen som har opplevd noe lignende? Eller noen som har noen ide til hvordan jeg kan få fikset det.(Kan prøve et annet program, men vil det hjelpe?) (Har riktig nok en q-tec strømforsyning,men... ) (En ting til; Bør ikke dettte kortet klare 350 på rammen? Fikk masse artifacts, men vet ike om det skyldes det.) På forhånd takk for svar! HetrTiXc Lenke til kommentar
EDB Skrevet 14. mai 2004 Del Skrevet 14. mai 2004 (endret) Hvis det er hk'et som ikke kan gi riktige spenninger, er det jo mulig at det er strømforsyningen. Hvilken strømforsyning har du? Edit: så hvilken psu du hadde nå, er nok den som er skyldig Endret 14. mai 2004 av EDB Lenke til kommentar
HetrTiXc Skrevet 14. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2004 Men det har ikke vært sånn før jeg begynte å klokke. Vet at PSUen suger, men så elendig kan den da umulig være. Lenke til kommentar
TheDarkListener Skrevet 14. mai 2004 Del Skrevet 14. mai 2004 Litt rart, kjører mitt GeCube 9600xt BGA på 500@580 325@390 helt fint. Har vært helt åppe i 600 på core og 400 på minne, men da crasha cmr3 Tror ikke gecube har så mye bedre kjøler en asus Lenke til kommentar
HetrTiXc Skrevet 15. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2004 Men det at PSUen ikke klare å levere riktige spenninger må da være produsentens skyld. Har jeg rett på en ny en? (Angrer på at jeg kjøpt q-tec(på alle områder )) Lenke til kommentar
TDK Skrevet 15. mai 2004 Del Skrevet 15. mai 2004 Nei du har ikke rett på en ny en. Andbefaler og kjøpe en forton/source eller thermaltake eller MIST PSU. Microplex selger mange bra. Lenke til kommentar
jan.ata Skrevet 15. mai 2004 Del Skrevet 15. mai 2004 kjøpte en j.... q-tec dritt jeg også dumme meg angrer som bare f. leverer strømen ustabilt ja Lenke til kommentar
HetrTiXc Skrevet 15. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2004 Nei du har ikke rett på en ny en. Jeg må da kunne reklamer på PSUen når det er fare for at skjermkortet skal ryke. Jeg skjønner hvordan du tenker, men som jeg sa kan dette føre til at jeg blir sittende med et skjermkort mindre. PSUer skal kunne levere strøm stabilt nok til at komponentene skal overleve. Det er i hvert fall det jeg tror. Lenke til kommentar
EDB Skrevet 15. mai 2004 Del Skrevet 15. mai 2004 det meste av garanti forsvinner vel når man overklokker? Lenke til kommentar
HetrTiXc Skrevet 15. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2004 Ikke PSUen håper jeg. Den garantien skal vel ikke gå når jeg overklokker hovedkortet. Dessuten kan du ikke se om systemet er overklokket på PSUen. Det er i alle fall verd et forsøk. Og fra mitt synspunkt har jeg rett på det(Men det er mitt, og det er ikke a....) Angrer... Svært så mye kloker man kan bli på et par måneder. Q-tec Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå