Ripz911 Skrevet 14. mai 2004 Del Skrevet 14. mai 2004 I dag kjøpte jeg meg en ny disk ( Western digital 160 gb 8 mb cache 7200 rpm ) Når jeg da skulle sette den inn i min fine kjære pc og skulle til å starte kom det en feil melding om at datan ikke kunne boote osv. primary ide channel no 80 conductor cable installed! ( faktisk ) Dette likte jeg ikke... Jeg har sjekket rundt omkring i windows, partition magic og biosen, men finner ikke harddisken noe sted... Primary slave: none Jeg kjøpte selvfølgelig denne harddisken hos den berryktede datakjeden butikken i møller gata i oslo... Mange av mine venner har også fått samme problemet... Hva skal jeg gjøre??? Tror jeg bytter den i morgen hvis den ikke funker snart Hjelp meg! Lenke til kommentar
Øyst Skrevet 14. mai 2004 Del Skrevet 14. mai 2004 Har du prøvd med en annen IDE kabel? Lenke til kommentar
Ripz911 Skrevet 14. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2004 hmm nei... tror du det hjelper? prøver det etterpå Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 14. mai 2004 Del Skrevet 14. mai 2004 (endret) Hvorfor lager du en ny tråd når du har denne http://forum.hardware.no/index.php?showtop...dpost&p=2177132 At du får opp "primary ide channel no 80 conductor cable installed!" Har ikke noe å si på ditt problem.Den skal funke fint fordet om du får den feilmeldingen.er bare å bytte til en 80 leder kabel. Du bruker 40 leder nå. Du må starte diskbehandlingen i win2k og formatere den. Prøv å høyreklikk "min datamaskin" og velg computer management/behandle(norsk) Så disk managment/disk behandling.. TaZ Endret 14. mai 2004 av taz Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 14. mai 2004 Del Skrevet 14. mai 2004 En enkel grunn til den meldingen er at man setter kabelen i feil vei. Den blå kontakten skal i HK. Eller det er som sagt over: du prøver en 40-leder kabel, men disken skal virke for det. Men det kan jo være en defekt kabel. Lenke til kommentar
Ripz911 Skrevet 15. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2004 hmm har prøvdå bytte kabel osv. menneeeeh det funka ikke... jeg gikk til butikken og der funka den phett ( typisk ) vet ikke hva jeg skal gjøre Lenke til kommentar
Ripz911 Skrevet 15. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2004 jeg har faktisk ikke noe blå kontakt på ide kabelen Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 15. mai 2004 Del Skrevet 15. mai 2004 Da er det vel ganske klart at du har en 40-leders kabel. Her kan du se en sammenligning: http://www.pcguide.com/ref/hdd/if/ide/confCable80-c.html Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå