Gjest Slettet-EkRmMDKFIU Skrevet 8. april 2002 Del Skrevet 8. april 2002 Hei.. prøver nå å installere linux på en gammel maskin (p133,32mb ram..) booter jeg på ME oppstartsdisk klarer den ikke lese innholded på RH7.2 eller Slack 8.0 (hadde egentli ikke forventa dette), booter jeg på cd1 får jeg noe GRUB error, og den stopper. helt i begynnelsen, før den laster noe installasjonsprogramm eller noenting.. hvorfor dette? passer maskinvaren ikke til Linux eller no, eller må jeg gå frem på en annen måte? Mvh Norwegian_Beret Lenke til kommentar
alaruz Skrevet 8. april 2002 Del Skrevet 8. april 2002 Det virker ikke som om din cdrom booter før oppstartspartisjonen,.... Uansett er noe galt,... - Prøv med å konfigurere lilo/grub på ny,.. (boot med eks. slackcd - og start opp maskina med den for å endre /fikse det du trenger,...) Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EkRmMDKFIU Skrevet 8. april 2002 Del Skrevet 8. april 2002 hmm.... har ikke installert noenting, og kan dermed ikke configurere noenting beret Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EkRmMDKFIU Skrevet 8. april 2002 Del Skrevet 8. april 2002 hmm.... har ikke installert noenting, og kan dermed ikke configurere noenting beret Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EkRmMDKFIU Skrevet 8. april 2002 Del Skrevet 8. april 2002 *flytte tråden lengre opp* har badass med tid ass :sad: beret Lenke til kommentar
alaruz Skrevet 9. april 2002 Del Skrevet 9. april 2002 Sa uansett litt feil til deg jeg da,... En så gammel maskin har vel kanskje ikke oppstart av cd ? Du må nok lage en bootdisk til Linux først,... så restarte,.. - so skal det nok gå .. Gjør dette på en WinBox Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå