Gå til innhold

ABit IC7 MAX-3 og en irr lyd

zalo

Anbefalte innlegg

PC'en min er helt ny, brukt den i kun en uke, men helt siden første dag lagde pc'en en bakgrunns lyd - en slags gråtende lyd- som kommer ca. hvert 10. minutt. Det er en svak lyd som jeg anslår kommer fra BIOS (er ikke det eneste muligheten?) Dette er voldsomt irr. Lyden er veldig lav og en (som sagt) en sammenhengende "gråtende" lyd som varer i to sec. Jeg har snakket med abit teknisk kundeservice, men de finner ikke ut av det. Windows XP virker helt fint og pc'en er stabil. Lyden kan ikke komme fra en vifte fordi en kommer akkurat hvert 10. minutt. Har Abit IC7 MAX-3. Har noen opplevd det samme?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har et Abit KV8-MAX3 som lager noen irriterende lyder av og til, tror det er alarmen i biosen som slår ut, jeg har stillt ned farta på viftene, og jeg mistenker at den prøver å si i fra?

En lav og en litt høyere tone, ca 2 sek, kommer fra PC høytaleren.

Lenke til kommentar

Kommer den nøyaktig hver 10 min på sekundet?

Jeg har hatt mitt Max3 i 1/2 år nå og etter 2-3 mnd begynnte det å lage en slags "gråte" lyd. Ble verre og verre for hver uke. Viste seg og være chip sett vifta som hadde fått for seg å synge. Fikk tilsent 2! nye vifter av komplett på under 24t! Har en til overs :p Men prøv å sett fingen på vifta hvis du rekker det å se om den er skyldig..!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...