Gjest Slettet-EkRmMDKFIU Skrevet 8. april 2002 Del Skrevet 8. april 2002 Hei.. prøver nå å installere linux på en gammel maskin (p133,32mb ram..) booter jeg på ME oppstartsdisk klarer den ikke lese innholded på RH7.2 eller Slack 8.0 (hadde egentli ikke forventa dette), booter jeg på cd1 får jeg noe GRUB error, og den stopper. helt i begynnelsen, før den laster noe installasjonsprogramm eller noenting.. hvorfor dette? passer maskinvaren ikke til Linux eller no, eller må jeg gå frem på en annen måte? Mvh Norwegian_Beret Lenke til kommentar
Iminzilion Skrevet 10. april 2002 Del Skrevet 10. april 2002 hei nor_beret Lag heller boot og root disk med slack cd`en i dos og så bruker du dei. når du har gjort det så får du ikke noe problemer med å boote opp slik du får tilgang til disken + du kan innstallere slack uten problemer :smile: les readme.txt i rootdsks og bootdsks.144 på slack cd`en Lenke til kommentar
PowerOfNow Skrevet 10. april 2002 Del Skrevet 10. april 2002 hadde selv noe av det samme problemet. Det jeg gjorde vår å laste ned et program til min harddisk som kunne kjøre en low-level format. Etter det, boota jeg på cd 1 og var i gang :smile: Lenke til kommentar
hedning Skrevet 10. april 2002 Del Skrevet 10. april 2002 tenker du kommer langt med: fdisk c: /mbr i dos jeg. Da får du frisk MBR. Da skal du få instalert slackware / Red Hat fra cden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå