zauron Skrevet 8. april 2002 Del Skrevet 8. april 2002 Er det noen måte å kopiere ut softwaren fra en NextGentel Cisco 677i router over til en router av samme type som kommer fra Tiscali. Er lei av å vente på routeren fra NextGentel. Lenke til kommentar
Spoink Skrevet 11. april 2002 Del Skrevet 11. april 2002 Quote: On 2002-04-08 20:12, zauron skrev:Er det noen måte å kopiere ut softwaren fra en NextGentel Cisco 677i router over til en router av samme type som kommer fra Tiscali. Er lei av å vente på routeren fra NextGentel. Kommer helt ann på... Det er ikke noe problem å resette NVRAM på en Cisco 677 og deretter sette det opp på nytt, men det er temmelig umulig å få foreksempel Tiscali til å sende deg en router som du skal bruke hos NextGenTel... Men problemet er den at Routeren har ett standard passord som er satt. Dette vet jeg ikke om NGT eller Tiscali er villig til å gi deg... Det er seff mulig å tftp'e inn en konfig eller en image av konfig. [ Denne Melding var redigert av: Spoink på 2002-04-11 09:19 ] Lenke til kommentar
JoKr Skrevet 11. april 2002 Del Skrevet 11. april 2002 Vet ikke hvordan det går med hensyn på aktiviseringen? Første gang må modemet akriviseres på aktivering.nexgentel.no, så mottar den litt info... Ellers så kan du be en du kjenner til å eksportere sitt oppsett. Telnet til routeren, og ring NGT for passord og username. De har et standard, har glemt det, ringer idag for mitt Netopia, vil endre noen ting selv. Cisco har en manual hvor commandoene står for router'ene sine på sin hjemmeside. Hjelper dette noe da? Lenke til kommentar
JarleW Skrevet 11. april 2002 Del Skrevet 11. april 2002 Quote: On 2002-04-11 09:15, JoKr skrev:Ellers så kan du be en du kjenner til å eksportere sitt oppsett. Telnet til routeren, og ring NGT for passord og username. De har et standard, har glemt det, ringer idag for mitt Netopia, vil endre noen ting selv. Cisco/NGT har ikke et standard passord på routerne sine nå lenger. (ikke siden 06/2001?). Det er unikt for hver kunde ! (Hvis det var det du mente da ?) :smile: Lenke til kommentar
JoKr Skrevet 11. april 2002 Del Skrevet 11. april 2002 På en måte var jo det fornuftig, jeg har ikke brukt Cisco 677i siden mai 2001. Og da sa den vennlige NGT ansatte litt mer enn den skulle kanskje!?!: -Hei jeg skulle hatt username/passord for mitt DSL modem. Har du det? -Ja, ja...det er <glemt>, men det har jo alle så.. Ekstra service er ikke bare shell det :smile: Men som sagt, må ringe NGT idag for mitt Netopia, har noen erfaringer med dette? Cisco er jo ganske ålreit og rett fram. Lenke til kommentar
Spoink Skrevet 11. april 2002 Del Skrevet 11. april 2002 Quote: On 2002-04-11 09:15, JoKr skrev:Vet ikke hvordan det går med hensyn på aktiviseringen?Første gang må modemet akriviseres på aktivering.nexgentel.no, så mottar den litt info...Ellers så kan du be en du kjenner til å eksportere sitt oppsett.Telnet til routeren, og ring NGT for passord og username.De har et standard, har glemt det, ringer idag for mitt Netopia, vil endre noen ting selv.Cisco har en manual hvor commandoene står for router'ene sine på sin hjemmeside.Hjelper dette noe da? Det du trenger er standard oppsettet til NGT, dette innebærer ett standard brukernavn og ett standard passord. Deretter må du ha Primær og sekundær DNS, og noen linjer til NAT-tabellen. Du må også sette standard ip-adresse på routeren (10.0.0.1 hos NGT) Når du logger på første gang må du nok oppgi brukernavn/passord (unike) som du har mottatt fra NGT. Da vil routeren din motta en ny konfig, med ditt brukernavn/passord og noe annet snadder... [ Denne Melding var redigert av: Spoink på 2002-04-11 10:35 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå