Gå til innhold

Blokk til harddisk, men hvilken?

Anbefalte innlegg

Skal kjøle 4 disker, problemet er at jeg ikke kan montere de i 5 1/4" slotter.

Jeg såg hos en kunde en gang i tiden som hadde en kjøleblokk i 3.5", den var ca like stor som en harddisk, slik at den kjølet både disk under og over. Noen som har sett noe slikt eller aner hvor jeg kan kjøpe det?

Eller en annen god løsning?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hei jeg er en reddende engel :)

Microplex selger IKKE hd blokker som passer i 3,5" slot... det gjør derimot tyskland og usa og sikkert mange andre 8kanskje til og med norge :hmm: ).

Ulempen med at man skal ha blokka i en 3,5" slot er at da kan man ike ha 3/8" slanger. (hvertfall ikke sett med det).

Her er en blokk jeg syntes er veldig fin.

Denne er også et gost alternativ, det ser faktisk ut som om den har 3/8" nippler ogsa :)

Lenke til kommentar

Kjøp deg kobber rør du, så ordner du vannkjøling til HDD selv. etter hva jeg vet finnes det bare vannkjøling til enkle disker.

Tror jeg skal ordne noe selv også, men vet ikke helt enda.. :)

Edit: satt og skriv da Acid Burn kom med innlegget :p

Acid Burn: du har vel ikke tilfelidigvis sett filmen "hackers" :p

Endret av Zipp0
Lenke til kommentar
hei jeg er en reddende engel :)

Microplex selger IKKE hd blokker som passer i 3,5" slot... det gjør derimot tyskland og usa og sikkert mange andre 8kanskje til og med norge :hmm: ).

Ulempen med at man skal ha blokka i en 3,5" slot er at da kan man ike ha 3/8" slanger. (hvertfall ikke sett med det).

Her er en blokk jeg syntes er veldig fin.

Denne er også et gost alternativ, det ser faktisk ut som om den har 3/8" nippler ogsa :)

Lekkert, dette er jo akkurat det jeg skal ha.... bestiller 2 stk nå...

Lenke til kommentar
PSU er egentlig ingen vits i å vannkjøle da 

men hvilke disker har du ?

med mindre vi tenker på støy....

har 2 stk ultra320 15'rpm disker fra seagate

Du kan sette en støysvak vifte i PSU da, koster litt mye for vannkjøling til PSU..

Men uansett hvilken vifte du har der (nesten) så tror jeg ikke du kommer til og høre den, grunnen er 2 stk disker på 15000rpm som surrer :p

Lenke til kommentar
Acid Burn: du har vel ikke tilfelidigvis sett filmen "hackers" :p

:laugh:

den gikk jo på TV2 elns her om dagen den

Vet det, såg den da også.. har 3 av hackers filmene.

Mere Offtopic: noen som vet om det finnes flere enn 3 stk?

Lenke til kommentar

Er vel motoren som lager varme, det er på elektronikksiden, enkelte harddisker er motoren lettere tilgjengelig enn andre. Så egentlig trenger man bare en liten blokk hvis man limer den fast på motoren, men sabla prakk å få den av igjen, da er det bedre å kjøle sidene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...