fullifaencom Skrevet 14. mai 2004 Del Skrevet 14. mai 2004 Skal kjøle 4 disker, problemet er at jeg ikke kan montere de i 5 1/4" slotter. Jeg såg hos en kunde en gang i tiden som hadde en kjøleblokk i 3.5", den var ca like stor som en harddisk, slik at den kjølet både disk under og over. Noen som har sett noe slikt eller aner hvor jeg kan kjøpe det? Eller en annen god løsning? Lenke til kommentar
ballemann Skrevet 14. mai 2004 Del Skrevet 14. mai 2004 se på microplex, de har der.. Lenke til kommentar
fullifaencom Skrevet 14. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2004 se på microplex, de har der.. ehhh? Javel? ikke under vannkjøling iallefall.... der har de bare for 5 1/4, og kun for enkle disker Lenke til kommentar
Zer0z Skrevet 14. mai 2004 Del Skrevet 14. mai 2004 har du prøvd å tatt ei vanlig vifte da? det er egentlig unødvendig i å vannkjøle harddisker, holder som regel med ei 80mm vifte Lenke til kommentar
fullifaencom Skrevet 14. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2004 har du prøvd å tatt ei vanlig vifte da? det er egentlig unødvendig i å vannkjøle harddisker, holder som regel med ei 80mm vifte har en papst, men de blir varme. vil ha noe som ikke bråker. psu med vann kjøling da? Lenke til kommentar
Zer0z Skrevet 14. mai 2004 Del Skrevet 14. mai 2004 PSU er egentlig ingen vits i å vannkjøle da men hvilke disker har du ? Lenke til kommentar
Acid Burn Skrevet 14. mai 2004 Del Skrevet 14. mai 2004 hei jeg er en reddende engel Microplex selger IKKE hd blokker som passer i 3,5" slot... det gjør derimot tyskland og usa og sikkert mange andre 8kanskje til og med norge ). Ulempen med at man skal ha blokka i en 3,5" slot er at da kan man ike ha 3/8" slanger. (hvertfall ikke sett med det). Her er en blokk jeg syntes er veldig fin. Denne er også et gost alternativ, det ser faktisk ut som om den har 3/8" nippler ogsa Lenke til kommentar
Zipp0 Skrevet 14. mai 2004 Del Skrevet 14. mai 2004 (endret) Kjøp deg kobber rør du, så ordner du vannkjøling til HDD selv. etter hva jeg vet finnes det bare vannkjøling til enkle disker. Tror jeg skal ordne noe selv også, men vet ikke helt enda.. Edit: satt og skriv da Acid Burn kom med innlegget Acid Burn: du har vel ikke tilfelidigvis sett filmen "hackers" Endret 14. mai 2004 av Zipp0 Lenke til kommentar
Makofoed Skrevet 14. mai 2004 Del Skrevet 14. mai 2004 Hei! Hvis du vil lage selv så har du denne som jeg mener kjøler 2 disker http://www.zfz.com/projects.asp?request=liquidbarracudaiv Mange flere morsomme kjølinger der, spesielt finishen på blokkende(Skremmende Grøsss..... ) Mvh Magnus Kofoed Lenke til kommentar
fullifaencom Skrevet 14. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2004 PSU er egentlig ingen vits i å vannkjøle da men hvilke disker har du ? med mindre vi tenker på støy.... har 2 stk ultra320 15'rpm disker fra seagate Lenke til kommentar
fullifaencom Skrevet 14. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2004 hei jeg er en reddende engel Microplex selger IKKE hd blokker som passer i 3,5" slot... det gjør derimot tyskland og usa og sikkert mange andre 8kanskje til og med norge ). Ulempen med at man skal ha blokka i en 3,5" slot er at da kan man ike ha 3/8" slanger. (hvertfall ikke sett med det). Her er en blokk jeg syntes er veldig fin. Denne er også et gost alternativ, det ser faktisk ut som om den har 3/8" nippler ogsa Lekkert, dette er jo akkurat det jeg skal ha.... bestiller 2 stk nå... Lenke til kommentar
Zipp0 Skrevet 14. mai 2004 Del Skrevet 14. mai 2004 PSU er egentlig ingen vits i å vannkjøle da men hvilke disker har du ? med mindre vi tenker på støy.... har 2 stk ultra320 15'rpm disker fra seagate Du kan sette en støysvak vifte i PSU da, koster litt mye for vannkjøling til PSU.. Men uansett hvilken vifte du har der (nesten) så tror jeg ikke du kommer til og høre den, grunnen er 2 stk disker på 15000rpm som surrer Lenke til kommentar
ballemann Skrevet 14. mai 2004 Del Skrevet 14. mai 2004 se på microplex, de har der.. ehhh? Javel? ikke under vannkjøling iallefall.... der har de bare for 5 1/4, og kun for enkle disker oops, de hadde det før, koolance.. Spør dem da, de tar de sikkert inn igjenn.. Lenke til kommentar
Wizendraw Skrevet 15. mai 2004 Del Skrevet 15. mai 2004 Acid Burn: du har vel ikke tilfelidigvis sett filmen "hackers" Lenke til kommentar
Superslask Skrevet 15. mai 2004 Del Skrevet 15. mai 2004 Acid Burn: du har vel ikke tilfelidigvis sett filmen "hackers" den gikk jo på TV2 elns her om dagen den Lenke til kommentar
Zipp0 Skrevet 17. mai 2004 Del Skrevet 17. mai 2004 Acid Burn: du har vel ikke tilfelidigvis sett filmen "hackers" den gikk jo på TV2 elns her om dagen den Vet det, såg den da også.. har 3 av hackers filmene. Mere Offtopic: noen som vet om det finnes flere enn 3 stk? Lenke til kommentar
Kauder Skrevet 18. mai 2004 Del Skrevet 18. mai 2004 Hvilken side av hdd er det som skal kjøles? Den med all elektronikken på er jo drit å kjøle... Vet ikek jeg? Trodde det var den blanke siden.. Lenke til kommentar
White_Tiger Skrevet 18. mai 2004 Del Skrevet 18. mai 2004 Er vel motoren som lager varme, det er på elektronikksiden, enkelte harddisker er motoren lettere tilgjengelig enn andre. Så egentlig trenger man bare en liten blokk hvis man limer den fast på motoren, men sabla prakk å få den av igjen, da er det bedre å kjøle sidene. Lenke til kommentar
Kauder Skrevet 18. mai 2004 Del Skrevet 18. mai 2004 Hva med den "blanke" siden da? Lenke til kommentar
Kauder Skrevet 18. mai 2004 Del Skrevet 18. mai 2004 Så fyren på zerofanzone hadde det slik: Bilde av hans hdd-kjøler. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå