Gå til innhold

Hvordan Banne host

Anbefalte innlegg

Alle iper, selv dynamiske iper har en egen host slik jeg har forstått det...

Er det en kode som kan banne den unike hosten?

Slik at hvis jeg banner en som har Dynamisk telenor ip, så banner jeg ikkje hele telenor nettverket, men den respektive ip?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vil du banne alle ip adresser som tilhører en spesiell host?

Hvis du vil løse det med PHP bruker du REMOTE_HOST

nei, tror han ville banne en spesiell bruker, men problemet var visst at brukeren har dynamisk ip adresse, jeg har desverre ikke noe løsning på hvordan du kan få dette til, men å blokkere en bruker med fast adresse skal vel gå fint. vil også tro at det tar litt tid (uker/måneder) før ip'en skifter selv om den er dynamisk

Lenke til kommentar

det er per definisjon umulig å finne MAC adresse. Eksemplet som er vist gjelder for et lokalnett.

det er nemlig slik at MAC adresse brukes for transport fra en maskin til neste router, slik:

ta et eksempel med hjemmenett som surfer på phpside i USA

Din Maskin --> NAT router --> ISP router --> Større nasjonal router --> Amsterdam router --> New York router --> Los Angeles router --> college router --> student webserver med phpside.

MAC brukes for hver enkelt hopp. "Din Maskin" setter avsender sin MAC og mottager "NAT router" sin MAC. For neste hopp endres avsender MAC til NAT router sin MAC og mottager settes til MAC til ISP router. etc...

phpskriptet i andre ende vil kun kunne se MAC til college router og sin egen webserver, siden det er det siste "hoppet".

Den vil se avsender IP'en til "NAT router", men MAC adressen endres hele veien.

IP-trafikk "flyter" oppå Ethernet-trafikk kan man si. Og det er også derfor ethernettrafikk (trafikk basert på MAC adresser) er et lavere enn IPtrafikk i OSI modellen

Så det er per def umulig å finne MAC til en maskin med mindre du sitter på samme subnett som maskinen.

Lenke til kommentar

F**n til mas da :p

//ipban.txt er en linjeskiftseparert fil bestående av ip'er
$fp = fopen("ipban.txt","r");
while(!feof($fp))
  if(trim(fgets($fp))==$_SERVER['REMOTE_ADDR'])
     exit("Du er bannet!");
fclose($fp);

*ps. Overdreven bruk av spørsmålstegn og utropstegn oppfattes av de fleste som frekt og uhøflig. Kutt ut det til neste gang.

Edit:

Må si jeg syntes det lukter samme person av sabbi og jaddada... :hmm:

Endret av sven-o
Lenke til kommentar
Så det går ikke an å banne Mac adresser med andre ord? For jeg har mange Mac besøkende som jeg VET tuller med gjesteboka mi..!.

MAC-adresser har ingenting med Mac å gjøre... MAC-adresser benyttes til å identifisere nettverkskortet, mens Mac er en slags PC fra Apple. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...