Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Prosent av CPU... HJELP!


Anbefalte innlegg

Hei, trenger litt hjelp her. Har akkurat formatert datan og er på et LAN, problemet er bare det at med en gang jeg kobler meg i Routeren låses resten av Lanet, de kan ikke inn på internett og på CS får de 2000 i ping, på bruk av CPU står det at 100% av CPU nesten konstant, svchost.exe... HJELP!!! Iriterende, med en gang jeg er ute av routeren funker det topp for de andre.. Av og til er det filen winxtc.exe som tar over... Vet noen hva jeg kan jøre?? Merkelig på ein helt ny formatert data.. :no::ermm::(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette høres ut som blaster.

 

Prøv å laste ned fix tools for blaster og lignende ormer, vet ikke hvilke andre som oppfører seg slik. Anbefaler deg å laste ned en firewall, et virusprogram, alle oppdateringer for windows 2k og installere på nytt. Hadde et lignende problem, det er definitivt et virus, men det kan være umulig å bli kvitt (det var mitt, prøvde alle tools og så gjennom halve registeret for å finne det).

 

Edit: Forresten kommer blaster o.l. inn med en gang på en ny-formatert windows koblet til inet, for meg tok det 5 min. Man må installere litt service packs og hotfixes fra en cd eller ha en firewall.

Endret av NilsJohan
Lenke til kommentar

Hei!

 

Søkte på nett og fant dette .. :

 

the norton antivirus messages haven't been showing up lately so I hoped by some miracle the viruses just went away... but no such luck.... today I got a new message while on another page saying something about "Gaobot!poly" or something like that.... and I checked my C drive, and sure enough then the NAV messages appear: "Object name C:\winxtc.exe"... "virus name W32.HLLW.Gaobot.gen"... "action taken: unable to repair this file"....

now I have 3 viruses [or worms?] on my C drive: "explored.exe, sysconf.exe, and winxtc.exe" <-----------

 

Som du ser bør du kanskje få rensa maskina.

 

Arnulf

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...