Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Går ikke wan lenger?

Anbefalte innlegg

Og jeg som trodde Asus wl500g skulle vere routern for meg, men neida.

Fungerer ikke på 10-15m, med 1 grov vegg i luftlinje.

har prøvd med Asus pci kort og 3m Usb kort. Usb kortet fant svakt signal, men disconnecter hele tida.

Noen som har forslag til andre routere, evt hvordan få bedre dekning?

Går det å øke signalstyrken ut fra routern?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Armert betong ?

Uansett: W-lan har faktisk veldig dårlig dekning, og "grove" vegger skygger betydelig for signalet.

Kan du bruke kabel i stedet for? I så fall er det null problem å få hastigheter på 100Mbit/s i stedet for rundt 1Mbit/s som du trolig har nå.

Lenke til kommentar

Kan alltids brukte tp kabel, men d var jo igrunn derfor vi kjøpte W-lan.

Vi skulle slippe ledninger gjennom dører,vegger....

når routern sto 1m unna så var d kun 80% signal :ermm:

Må da gå ann å få større styrke

Lenke til kommentar

Herregud, hva er galt!

Routern(wl500g) står 2 meter fra dataen,kortet i dataen er Asus så kompabliteten skulle ikke vere nå problem, likevel har jeg kun 44% i signal styrke!

Routern skulle vist gå 60meter ellerno innendørs!

Fortvila, må jeg bruke angre retten og kjøpe en annen router?

Lenke til kommentar

Det hørtes skuffende ut det der ja. Jeg vet ikke om andre routere gir bedre signal, men det er kanskje noe som er galt ja.

Hvis du har tilgang til eller får låne deg en trådløs enhet til så kan du "koble" den til og se om det er routeren eller PC'n som har dårligst signal og dermed er deffekt.

Mulige andre ting som kan hindre overføringen:

* Blåtann-adaptere i nærheten (jeg tror de bruker samme frekvens og dermed kan gi forstyrrelser)

* Du sa ingenting om at du hadde testet sambandet på 1-2 meters avstand i samme rom eller i to forskjellige rom med en vegg i mellom. Hvid det var med vegg, prøv uten vegg. Det kan være at det er veggen som er problemet. (høres nesten ut som en bomberom-vegg)

* Kanskje PC-kabinettet er sånn plassert at det skjermer for signalet?

* Har du prøvd å vri på antenna litt, kanskje signalet bedrer seg om du endrer retninga antennene er plassert.

* Kanskje antenna sitter løst i pluggen på kortet?

Lenke til kommentar
det er i samme rom, likevel er d rart at d ene kortet har 72%(3m) mens den andre dataen har 44% og den er ca 1,5m unna(er 1m høyere da)

Støy fra div el-utstyr, trådløse telefoner osv.

har du prøvd en annen kanal på det hvis det er naboer i området med WLAN?

Lenke til kommentar
Jg sier bare som alltid SMC barricade beste routeren som finnes, jeg er 3 vegger og mange dører unna ruteren, og jeg har 80& i signal og utmerket konstant... :D

Jeg har også en SMC Barricade og bor i en enorm blokk med bare betong .. mister ikke signalet før jeg går 2-3 etasjer ned eller opp .. inne i leiligheten har jeg hele tiden ca 95 % uansett hvor jeg er ..

Lenke til kommentar

Tror det må være noe feil på den ruteren du har kjøpt. Jeg har selv en slik en, og har ikke noe problemer med signalstyrken slik du beskriver. Er jeg i samme rom så er det alltid 100% signal. Er jeg en etasje ned så er signalet fortsatt mellom 80-90 % (med flere trevegger + gulv imellom).

Vet at enkelte har hatt problemer med antennen (ingen synlig feil). Har du mulighet, så prøv å bytt den først. Sjekk også at antenneutgangen på selve ruteren er skrudd godt fast. Det er en liten mutter der som strammer til antennefestet. Denne mutteren var løs på min ruter når jeg fikk den, og skapte dermed ustabilitet.

Ellers så har du også muligheten til å justere signalstyrken på disse ruterene (ved bruk av siste firmware så gjøre det via web-grensesnittet).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...