JeffK Skrevet 14. mai 2004 Del Skrevet 14. mai 2004 Jeg skal kjøpe et Athlon64 system fra Komplett.no. Jeg tenkte ikke å bruke særlig mere enn 1000kr på kabinettet(Midi tower). Jeg er ikke opptatt av hvordan det ser ut, men vil ha et som er sø kjølig som mulig "out of the box"(kan kanskje kjøpe noen ekstra vifter om det er innebygd plass for det). Det bør helst følge med strømforsyning over 350W. Jeg har tenkt å sette tingene sammen selv, så har litt å si om det er lett å komme til. Hvilket bør jeg velge? Lenke til kommentar
TheDarkListener Skrevet 14. mai 2004 Del Skrevet 14. mai 2004 (endret) Thermaltake har masse vifter Edit: F.eks dette har 7 vifter Endret 14. mai 2004 av TheDarkListener Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 14. mai 2004 Del Skrevet 14. mai 2004 Og skamharry :| Kjøp et kabinett som ser fint ut, med noen 120mm vifteplasser og Papst-vifter. Og en god cpukjøler Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 15. mai 2004 Del Skrevet 15. mai 2004 Thermaltake har masse vifter Edit: F.eks dette har 7 vifter Man kan faktisk lett tro det, men det er nok ikke så kaldt som man skal ha det til. 7 Vifter, jaok, men tror det fortsatt er litt varmt inni fordi kabinettet er så sinnsykt stort. Har akkurat det kabinettet selv, og jeg må si meg mer fornøyd med mitt Aero kabinett med 3 vifter, 2 bake, en i toppanelet. Lenke til kommentar
HilRam Skrevet 15. mai 2004 Del Skrevet 15. mai 2004 (endret) Det bør helst følge med strømforsyning over 350W. Jeg har tenkt å sette tingene sammen selv, så har litt å si om det er lett å komme til. Hvilket bør jeg velge? Chenbro Gaming Box er absolutt å anbefale for deg! Årsaker? 1. Følger med høykvalitets PSU fra Fortron Source på 350W. Det er stillegående, og fungerer som "ekstra kabinettvifte" fordi det trekker luften innenfra og ut med en stor 120mm vifte. 2. Plass til 120mm kabinettvifte i bakkant. God innlufting foran, plass til 80mm, men neppe nødvendig. (Undertrykket de to 120mm viftene skaper, vil suge mye luft inn i kabinettet...) Støvfilter bak innluftings-grillen. 3. Meget lett å komme til, genial skinne-løsning. 4. Innenfor prisrammen du har spesifisert. 5. Et kult utseende! Dersom du kjøper de riktige viftene her, får du et meget stillegående system. Du kan evt. stive av sidedørene med litt gaffa-tape, evt. klebe på noen tynne asfalt-dempematter. (0,5 cm.) Da får du et stillegående kabinett med høykvalitets strømforsyning, med skikkelig gjennomtrekk! Endret 15. mai 2004 av hilram Lenke til kommentar
Marius_EV Skrevet 15. mai 2004 Del Skrevet 15. mai 2004 Det bør helst følge med strømforsyning over 350W. Jeg har tenkt å sette tingene sammen selv, så har litt å si om det er lett å komme til. Hvilket bør jeg velge? Chenbro Gaming Box er absolutt å anbefale for deg! Årsaker? 1. Følger med høykvalitets PSU fra Fortron Source på 350W. Det er stillegående, og fungerer som "ekstra kabinettvifte" fordi det trekker luften innenfra og ut med en stor 120mm vifte. Sikker på at det er en fortron/sourse? Lenke til kommentar
HilRam Skrevet 15. mai 2004 Del Skrevet 15. mai 2004 Yepp! Vi selger det i butikken der jeg jobber. (Computer City.) Sier ikke sånt uten å være sikker... Lenke til kommentar
Marius_EV Skrevet 15. mai 2004 Del Skrevet 15. mai 2004 Ok, kunne ikke finne svar på det noen plass. Lenke til kommentar
JeffK Skrevet 15. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2004 Tror jeg går for det kabinettet! Hvilke vifter(av de komplett har) bør jeg kjøpe i tillegg? Lenke til kommentar
havfal Skrevet 15. mai 2004 Del Skrevet 15. mai 2004 Thermaltake har masse vifter Edit: F.eks dette har 7 vifter dette kabinettet var dyrt da... også veide det jo like mye som et hus... Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 15. mai 2004 Del Skrevet 15. mai 2004 Thermaltake har masse vifter Edit: F.eks dette har 7 vifter dette kabinettet var dyrt da... også veide det jo like mye som et hus... Mitt veier nesten 30KG med alt i. Er et helvette å få med seg på LAN. Tillegg kommer det uten strømforsyning. Lenke til kommentar
Marius_EV Skrevet 15. mai 2004 Del Skrevet 15. mai 2004 Raidmax? Har Amd 64, tempraturene: Cpu 32 gradere og sys: 30 grader. Lenke til kommentar
tintin77 Skrevet 15. mai 2004 Del Skrevet 15. mai 2004 Mitt kabinett er også svintungt, helt sikkert 30 kg ja Men så det også i teak, messing og plexi også med masse utstyr inni Lenke til kommentar
HilRam Skrevet 15. mai 2004 Del Skrevet 15. mai 2004 Tror jeg går for det kabinettet! Hvilke vifter(av de komplett har) bør jeg kjøpe i tillegg? On topic: EKL PAPST 120mm kabinettvifte må du få med deg en stk av. Jeg tror ikke du behøver noen vifte i front, men dersom du insisterer kan du ta Enermax Silentfan 80mm, som har innebygget pot-meter. (Viftekontroll...) Håper du blir fornøyd! Lenke til kommentar
Marius_EV Skrevet 15. mai 2004 Del Skrevet 15. mai 2004 Det følger ikke med strømforsyning med Thermaltake kabinettet. Du bør plusse på ca 600 kr i prisen. Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 15. mai 2004 Del Skrevet 15. mai 2004 (endret) Du kan kjøpe Thermaltake Smart Fan2, der er det med kontroller slik at du kan sett opp farten når du trenger det og masse annet stasj. 17-48DB hvis jeg ikke tar helt feil og 35-129m3/t. Bruker en sånn selv og er veldig fornøyd, bruker ikke kontrolleren da jeg har viftestyring. Btw, det er ikke akkurat kontroller, motstand er vel mere rette ordet. Endret 15. mai 2004 av ManagHead Lenke til kommentar
HilRam Skrevet 15. mai 2004 Del Skrevet 15. mai 2004 ManagHead og Marius_EV, jeg tror dere misforstår.. Så vidt jeg kan forstå JeffK, har han tenkt å kjøpe Chenbro-kabinettet. (?) Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 15. mai 2004 Del Skrevet 15. mai 2004 ManagHead og Marius_EV, jeg tror dere misforstår.. Så vidt jeg kan forstå JeffK, har han tenkt å kjøpe Chenbro-kabinettet. (?) Tror jeg går for det kabinettet! Hvilke vifter(av de komplett har) bør jeg kjøpe i tillegg? Lenke til kommentar
HilRam Skrevet 15. mai 2004 Del Skrevet 15. mai 2004 (endret) ???? Og det var? EDIT: OK, ManagHead, jeg trodde du snakket om PSU, slik som Marius_EV. SORRY! Endret 15. mai 2004 av hilram Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 15. mai 2004 Del Skrevet 15. mai 2004 Thermaltake har masse vifter Edit: F.eks dette har 7 vifter Vil nå ikka annbefale det kabinettet for det da men... TT har faktisk ganske dårlig kjøling med tanke på at det er 7 vifter! Hadde Chiftec før og det kjøte mye bedre enn TT selv om jeg brukte de gamle viftene mine! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå