Gå til innhold

Hjelp til å finne et bra skjermkort!


Anbefalte innlegg

Hei igjen! :)

 

Jeg skal ha meg:

 

CPU: Intel Pentium 4 - 2.8GHz - 800MHz - 1MB

Minne: DDR-DIMM 512MB PC3200 (400MHZ)

HK: Gigabyte 8IK1100 Intel 875P

 

Har fra før av et GeForce FX 5600 XT 256 mb RAM.

Har sjekket testen her på HW: Ati 9600 vs. GeForce FX 5600 XT.

GF fikk klart dårligere enn ATI9600 på nesten ALT!

Så jeg lurer på om jeg skal selge GF'en min og kjøpe et nytt SK.

Sier ikke at det skal være ATI9600.

Helst ikke ATI, det har jeg dårligere erfaringer med. Liker GF serien best.

Har dere no bra å anbefale meg der? Vil helst bestille fra: http://www.netshop.no

Siden jeg skal kjøpe alt annet der.

Ser helst at det skal være god ram på det, ikke 256 SDR Ram liksom.

 

Noen som kan anbefale meg noe bra og billig? 1000-1500 kr :)

 

 

##emnefelt endret av moderator. Forkortelsen SK når ikke hjem hos alle, så venligst ikke bruk den typen forkortelser i emnefeltet. Du har god plass ;) - enden##

Endret av enden
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Raseon 9600 Pro koster fra ca 1050kr og GeforceFX 5700 fra ca 1000 kr. Anbefaler deg å sjekke litt benchmarks på disse. Prisene finner du i prisguiden.

 

Hvis du har litt bedre råd så vil jeg anbefale å sjekke litt benchmark på Radeon 9800 pro om koster fra ca 1700kr og Geforce FX 5900 XT og Geforce FX 5900 som begge koster fra ca 1600 kr.

Lenke til kommentar
Off-topic:

Hvorfor er det egentlig forbudt?

Signaturer skal ikke inneholde noe ut over ren tekst og BbCode. Det er ikke tillatt med HTML-kode eller bilder i signatur. Maksimal lengde på signatur skal ikke overstige 4 linjer, og det er påkrevd å bruke for å begrense størrelsen.

 

Stod ikke noe om maskinvare som jeg så, men uansett.

 

Nok OT nå :yes:

Lenke til kommentar

hvis du absolutt skal ha nVidia så er dette kortet bra:

 

Asus V9950 Geforce FX5900 128MB DDR 8x

- TV-ut, 1xDVI+2xVGA mod.V9950GE/TD/128MB 4 kr 1 625,00

 

Fra netshop.

 

EDIT: ja nå er vi mange som har linka til det samme kortet....valget bør være enkelt hehe :D )

Endret av Kingy
Lenke til kommentar
Jeg vil absolutt på det varmeste anbefale PowerColor Radeon 9800 Pro til 1895,-

hvorfor powercolor 9800pro når man får Sapphire Radeon 9800 Atlantis PRO 128MB til 1995.- hos komplett.no

 

 

 

 

 

har Sappire radeon 9500pro , å er godt fornøyd med ATI , å kommer aldri til å skifte til GeForce

Hva er forksjellen på det to da?

 

: Og dette med siggen, hvorfor kan man ikke ha HW specs??

Lenke til kommentar

Jeg tror ikke det er lurt å se på mengden RAM.

Generelt sett vil vi dog anbefale å kjøpe et kort med 128 MB minne med minnebrikker med bedre spesifikasjoner, enn et kort med 256 MB minne og minnebrikker med svakere spesifikasjon. De ekstra 128 megabytene med minne kommer uansett svært sjelden til nytte i dagens spilltitler.

Til tross for sine 256 MB minne, er ytelsen et lite hakk svakere enn et standard Radeon 9600 XT 128 MB-kort. Grunnen er at ABIT klokker minnet 25 MHz lavere enn "referansedesignet", noe som er helt vanlig på "low-end" og mellomklassekort med 256 MB minne. Vi hadde heller sett at ABIT gikk andre veien, og istedenfor inkluderte 128 MB av høy kvalitet, f.eks. 2,2 ns. Dessverre er det slik at mer minne klinger bedre i folks ører enn minne med bedre spesifikasjoner, til tross for at sistnevnte tilbyr bedre ytelse.

Har du mye RAM er det i mange tilfeller mulig at mye av RAMen blir rett og slett stående ubrukt. Raskere GPU og raskere RAM vil du derimot alltid dra nytte av!

Endret av JeffK
Lenke til kommentar

Men er det ikke mye kluss med driverne til ATI dah?

Jeg syns de legger ut nye drivere hele tiden jeg!

Catalyst osv. Og jeg syns og at ATI har mange prosesser i Oppgavebehandling, som linker til SK'et.

Er det ikke det?

 

*SK = SkjermKort :) (Forkortelsen SK når ikke hjem hos alle, så venligst ikke bruk den typen forkortelser i emnefeltet.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...