Gå til innhold

FSB klokking, hjelp !


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
er det agp / pci låst åp hovedkortet mitt ??

har Asus A7V8X Via KT400

Nei,det er ikke no låsing av AGP og PCI på det kortet...

Så hvis du stiller FSB til 200(tror ikke det går ann),vil AGP være 80Mhz,og PCI 40Mhz! IKKE å anbefale! :scared:

det går an å velg det i bios i hvertfall.

 

hva bør jeg ikke gå over når det gjelds agp og pci hastighet og hvordan finner jeg ut agp hastigheten.

Lenke til kommentar
er det agp / pci låst åp hovedkortet mitt ??

har Asus A7V8X Via KT400

Nei,det er ikke no låsing av AGP og PCI på det kortet...

Så hvis du stiller FSB til 200(tror ikke det går ann),vil AGP være 80Mhz,og PCI 40Mhz! IKKE å anbefale! :scared:

det går an å velg det i bios i hvertfall.

 

hva bør jeg ikke gå over når det gjelds agp og pci hastighet og hvordan finner jeg ut agp hastigheten.

Tror jeg ikke noe på!

Ikke hvis det er VIA KT400,det er kanskje en divider-funksjon,men den går uannsett ikke over 1:2:5-AGP/PCI/FSB-33Mhz/66Mhz/166Mhz,og da vil alt over FSB 166,overklokke AGP/PCI. :yes:

Lenke til kommentar
kjører stabilt på 170 fbs, har ikke prøvd noe mer.

men på sida står det at ram hastigheten skal være høyere enn 333 MHz når jeg stiller fbs på 150 og oppover.

Kan godt være at du kan kjøre stabilt på enda høyere frekvens,men problemet er jo at hvis enn går for langt,kan det gå ut over div. hardware!

Med låsing av AGP/PCI(nForce chipset),vil man stort sett bare få feilmeldinger ved for høy klokk,mens høy klokk uten låsing av AGP og PCI kan ta knekken på skjermkort,hardisk,lydkort...o.s.v...

Lenke til kommentar
1:2:5-AGP/PCI/FSB-33Mhz/66Mhz/166Mhz

 

kan du skriv det litt bedre, forsto ikke så mye

1:2:5 vil si at ved FSB 166Mhz,går PCI frekvensen med 1/5 av FSB frekvensen=33Mhz og AGP frekvensen med 2/5 av FSB frekvensen=66Mhz.

Den kan også stilles til 1:2:4,for FSB 133Mhz,da går PCI med 1/4 av FSB=33Mhz og AGP med 2/4 av FSB=66Mhz.

Skjønner? :)

Edit:MetaBaron var kjappere enn meg... :blush:

Endret av Fiesta
Lenke til kommentar
kjører stabilt på 170 fbs, har ikke prøvd noe mer.

men på sida står det at ram hastigheten skal være høyere enn 333 MHz når jeg stiller fbs på 150 og oppover.

Kan godt være at du kan kjøre stabilt på enda høyere frekvens,men problemet er jo at hvis enn går for langt,kan det gå ut over div. hardware!

Med låsing av AGP/PCI(nForce chipset),vil man stort sett bare få feilmeldinger ved for høy klokk,mens høy klokk uten låsing av AGP og PCI kan ta knekken på skjermkort,hardisk,lydkort...o.s.v...

chickenshit!!!

 

neida, er ikke anbefalt å bussklokke for mye med viachipsett, min kjører 145 over 133... tidligere kjørte jeg 120 over 100, maskinen er ikke noe spes glad i det

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...