Gå til innhold

Ny brenner - Forslag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Plextor uten tvil!!

En gang Plextor - alltid Plextor :smile:

Kunne aldri tenke meg å kjøpe noe annet bare for å spare en hundrelapp eller tre og så risikere å ikke bli 200% fornøyd.

Det er EN ting selv gnipne nordmenn nødig sparer på og det er datamaskina lol.

Uansett utfall lykke til og la oss gjerne høre hvordan det gikk :smile:

Lenke til kommentar

når eg hadde phillips brenner so va de berre sorgen de va de støste larve eg har hatt!!! det var riktig nok en 8x brenner, den fekk feilbrenning i ett sett og når eg hadde fått brent en cd so va det ikke alltid de fungerte engong... (kanhende dei har sjerpa seg no) har plextor 24x no og eg angra ikkje et sekund!! en feilbrenning på 70 cda snakk for seg sjøl,

Lenke til kommentar

Jeg har hatt en Plextor Plexwriter 12/10/32 i snart 2 år nå. Den har fungert over alle forventinger. Synes det egentlig går raskt nok å brenne en CD på rundt 7 minutter. Har tid til å vente såpass.

For noen uker siden var det nyhet på forsiden av PCworld Norge om at Oak Technologies har utviklet en ny laser til bruk i CD-brennere. Neste generasjon CD-brenner skal benytte denne og de skal ikke være altfor langt unna. Disse vil kjøre på 48x CD-R og 24x CD-RW. Husker ikke helt CD-lese hastigheten.

Kanskje jeg skal oppgradere når Plextor 48/24/?? kommer på markedet :smile: Jeg bruker spesielt mye CD-RW til backup/packet-writing og lignende, så 24x CD-RW er jo helt genialt.

[ Denne Melding var redigert av: Spaz på 2002-04-09 17:39 ]

Lenke til kommentar

Hei,

Den nye Teac 40x CDbrenner har visst fått MEGET god omtale på http://www.cdfreaks.com .

De har oxo fått bekreftett at den ikke er kretsen på CDplatene i det hele tatt. En meget GOD brenner og klart alternativ til Plextor.

http://www.cdfreaks.com/link.php?id=26

Staljin

Shuttle AK31 V3.1 (VIA KT266A)

T.Bird 1GHZ@1399 AXIA(9x155MHz)

256MB TwinMOS PC2100 DDR (DRITT)RAM CL2

IBM 60GXP 40GB - snart IBM 120GXP 40GB

Asus V7700 GeForce2GTS 32MB PURE

[ Denne Melding var redigert av: staljin på 2002-04-09 21:08 ]

Lenke til kommentar

Mener jeg leste et sted på forumet her nylig et Lite-On har en tanke lavere ytelse enn Plextor men til gjengjeld er den bedre til å ta backup av kopisikre CD'er med... Noen som er enige i dette?

PS. En liten kommentar til Phillips-brennere: Husker min første brenner, en 2x2x8x Phillips-brenner... Rå sak. Maskinen klikka under første brenning og jeg måtte reboote... Og den klarte fint å fortsette brenninga på CD'en jeg prøvde! Ble litt imponert der egentlig...

Lenke til kommentar

Jeg har hatt en Yamaha SCSI 4x brenner i 2-3 år, og har vært storfornøyd, det eneste jeg kan utsette på den er at den er litt kresen på cd-merkene. Kjøpte en Plextor 24x for ett par mnd siden, og da ble det fart på sakene! Ikke en eneste feilbrenning, uansett hvilke cd-er jer har stappet i den. En kompis kjøpte en LG 32x like etterpå, og den funker også fett. Det eneste jeg har å utsette på min brenner, er at den fikk problemer med Easy cd creator, men den funker topp med Nero. Har lest et sted at det finnes en Patch til Easy cd creator som fikser dette, men har ikke giddet, Nero er ypperlig. Det som bare tiden kan vise, er hvilken brenner som er best på sikt mht. slitestyrke, stabilitet etc. Forskjellene i brennertid er egentlig nokså uvesentlig, det skiller på 10-20 sekunder, så det spiller egentlig ingen rolle, hvis man ikke bare MÅ ha det raskeste for å skryte. Men etter det jeg kan finne ut på de tilgjengelige forum, holder de fleste en knapp på Plextor, så det kan vel i alle fall være sikkert at man ikke gjør et dårlig kjøp hvis man kjøper Plextor. Når det gjelder prisen, så er det forskjell på pris og økonomi. Billig i dag kan fort bli dyrt i morra, hvis man får feil og må returnere noe man har kjøpt, så får du ikke sendt NOE i Norge uten at det koster 100-150 kr.

[ Denne Melding var redigert av: slowcooler på 2002-04-10 00:22 ]

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

En Lite On 24/10/40 til kr 700,- eller 32/10/48 til kr 800,- synes som et røverkjøp. Fås hos data- og itbutikken.

Noen enig?

Lite On 40/12/48 til kr 1.150,- hos Itbutikken er nok et godt kjøp også. Leste en test hvor nettopp denne CDRW kom bedre ut enn Plextors tilsvarende.

Plextor er etter ryktene veldig nøye på hvilken blank CD en bruker.

Lenke til kommentar

Kjøp plextor..du kommer ikke til å angre. Og hvis brenneren skulle ta kvelden sånn som min 24x gjorde for et par uker, så kommer de å henter den på døren din, den blir også levert der igjen. Det kaller jeg service, bare det er grunn god nok til å kjøpe seg en plextor, tenk om komplett også kunne ha en slik løsning..det hadde været deilig. Vel gleder meg til å få brennern min tilbake...da skal det brennes.(håper de ikke har flere 24x igjen, slik at de må gi meg en 40x he he).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...