no_remorse Skrevet 14. mai 2004 Del Skrevet 14. mai 2004 Får ikke til å kompilere eksemelet "hello world" i i Dev-C++ 2 | C:\Programfiler\Dev-Cpp\2 | unable to run program file. og en ting til: hvorfor får jeg ikke opp alternativ om .exe, .dll, osv ? bare .h, .cpp, .C og sånt Lenke til kommentar
<BøNilzen> Skrevet 14. mai 2004 Del Skrevet 14. mai 2004 Kanskje en ide' å poste koden. Lenke til kommentar
søppel Skrevet 14. mai 2004 Del Skrevet 14. mai 2004 Vet ikke hva du gjør (galt), men kan du ikke ta en titt her: http://www.bloodshed.net/dev/doc/index.html ..? Se om du finner ut av det. -- (Maybe du har en "broken" installasjon av Dev-Cpp?) Lenke til kommentar
no_remorse Skrevet 14. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2004 (endret) blir sånn på all kode men her er den: #include <iostream> using namespace std; int main (int argc, char *argv[]) { cout << "Hello World!" << endl; cout << "Press ENTER to continue..." << endl; cin.get(); return 0; } edit: fikk ikke med meg søppel's innlegg. har prøvd to versoner nå .. Endret 14. mai 2004 av no_remorse Lenke til kommentar
<BøNilzen> Skrevet 14. mai 2004 Del Skrevet 14. mai 2004 Skjønner ikke hva som kan være galt med det.. En stund siden jeg har brukt dev-c++ nå, men er ikke F5 compile&execute knappen? Funket fint i MSVC++ ihvertfall. Lenke til kommentar
søppel Skrevet 14. mai 2004 Del Skrevet 14. mai 2004 Bruk den nyeste du, den fungerer den. "Dev-C++ 5.0 beta 8 (4.9.8.0)", så bruker du "Check For Update" i "Tools"-menyen; så oppgraderes den til 4.9.8.9. Alternativt kan du jo teste MinGW Studio hvis Dev-Cpp, av en eller annen grunn, skjærer seg hos deg. Lenke til kommentar
søppel Skrevet 14. mai 2004 Del Skrevet 14. mai 2004 (endret) Kan jeg spørre hva du har kallt fila di? Eller den komplette banen og filnavnet til .cpp-fila du kompilerer? Edit: .. så enkelt som mulig er ofte det beste. Det vil si, ikke noe store bokstaver og ikke noe mellomrom noe sted, hverken i banen eller filnavnet. Kan jo være .. Endret 14. mai 2004 av søppel Lenke til kommentar
no_remorse Skrevet 14. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2004 Jeg har versjon 4.8.9.0 når jeg prøver å laste ned updates: * Error: Your devcpp.cfg file is missing the $bin field in its [VUPDATE] section .. Lenke til kommentar
søppel Skrevet 14. mai 2004 Del Skrevet 14. mai 2004 * Error: Your devcpp.cfg file is missing the $bin field in its [VUPDATE] section .. Fikk noe lignende selv husker jeg nå, men det var veldig enkelt å fikse; rediger devcpp.cfg. Husker desverre ikke detaljer. Men hvis det er nødvendig kan jeg altids sjekke etter - (men det må bli i morra). Uansett skal vel egentlig den versjonen du har nå fungere fint uten å oppgradere tror jeg. Lenke til kommentar
Ziplink Skrevet 14. mai 2004 Del Skrevet 14. mai 2004 funker fint oss meg jeg har Dev V.4.8.9.0 Lenke til kommentar
no_remorse Skrevet 14. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2004 funker fint oss meg jeg har Dev V.4.8.9.0 tror noen at de kan sende en cfg- fila der programmet virker ? evt. vise hva jeg kan endre på .. ? Lenke til kommentar
søppel Skrevet 15. mai 2004 Del Skrevet 15. mai 2004 - Start Dev-Cpp - ctrl-n - skriv inn: #include <iostream> using namespace std; int main() { cout << "Hello" << endl; cin.get(); return(0); } - Trykk F9 - Trykk enter (save som untitled) ..ikke funke...? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå