Bytex Skrevet 17. mai 2004 Del Skrevet 17. mai 2004 (endret) Helt grei Danser Med Ulver-klone. Er så mange likheter mellom plottet i TLS og Costner-filmen at jeg gidder ikke å ramse dem opp. Og en ting som irriterte vettet av meg. Tom Cruise sitt skjegg. Det blir ALDRI lengre eller kortere! Selv om han bor i månedsvis ute i bushen sammen med samuraiene. Håret blir aldri lengre eller kortere heller. Ikke kom og si meg at de hadde skjeggtrimmere i en bortgjemt bondelandsby på 1800-tallet. Enten har folka skjegg, eller så er de helt barbert. Cruise har den der 3-dagers skjegg greia si HELE filmen. Han blir aldri bustete på håret heller btw. Endret 17. mai 2004 av Bitex Lenke til kommentar
Hidden Skrevet 17. mai 2004 Del Skrevet 17. mai 2004 Greit nok, men begynner du å faktisk irritere deg over slikt, anbefaler jeg at du slutter å se filmer generelt. De fleste filmer i dag er stappfulle av slike "tabber". For min del er Mission Impossible 2 en ren vits m.h.t. alle tabbene de gjør i filmen, som gjorde den til en noe ufrivillig komedie. Lenke til kommentar
Shulgin Skrevet 18. mai 2004 Del Skrevet 18. mai 2004 (endret) Greit nok, men begynner du å faktisk irritere deg over slikt, anbefaler jeg at du slutter å se filmer generelt. De fleste filmer i dag er stappfulle av slike "tabber". Hvor sexy hadde Tom Cruise vært med langt skjegg? Sånn ca. kun amerikanske filmer har sånt til følge på grunn av utålmodige produsenter som tvinger flinke, kreative filmskapere til å haste gjennom prosjektet. For i helsikke, da, folk liker da for fanden filmene like godt uavhengig av om naturlovene var like brisne som Mr. Cruise var i begynnelsen av filmen. Et prosjekt ansees garantert som fullstendig suksess så lenge Mr. Lekker Hovedrolleinnhaver unngikk å brutalt gå på trynet forrige gang han ikke var helt edru, og får kappe hoder til mannlige seere oppnår en slags eposorgasme. Her spiller dessuten Mr. Musiker en større rolle en Mr. Lekker Hovedrolleinnhaver, for så lenge han ikke bommer på notene, ender eposorgasmen til fjortisene så gjennomført og tilfredsstillende at man kan bry seg like lite om skjeggveksten til Cruise i denne filmen, som til vanlig. Sorry litt useriøsitet. Jeg så nettopp bare The Hamster Factor på 12 Monkeys DVD-en. Veldig god kommentar. Da fristet garantert ikke yrke som filmskaper i Hollywood, skal jeg si deg, og når det blir sånt kaos, virker det ikke unaturlig at sånne tabber skjer. Jeg er i hvert fall flink til å irritere meg over dem så lenge jeg har dem på hjernen. Men jeg er enig i at sånt bør unngås. Akkurat i denne filmens tilfelle, sørget min ufrivillige ignoranse for at jeg ikke oppdaget det, men det er da for svarte så idiotisk at jeg med etter-min-mening-god-grunn ler godt her. Endret 18. mai 2004 av sanoj_20 Lenke til kommentar
bulldog Skrevet 18. mai 2004 Del Skrevet 18. mai 2004 Blarg. The Last Samurai er en av de største skuffelssene på lenge. Skjønner virkelig ikke hva som skal være så bra med denn filmen. IMO middelmådige slåssscener og forferdelig langtrukkent drama. Tom Cruise stirrer ut i luften i 15 minutter i strekk gjør ikke noe for meg.. En knapp treer. :-/ Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 18. mai 2004 Del Skrevet 18. mai 2004 beskrivelsen av gammel japansk kultur var det beste med hele filmen... Lenke til kommentar
Dassen Skrevet 19. mai 2004 Del Skrevet 19. mai 2004 The last Samurai er en strålende film. Hvodan de klarte å få oss seere til å forstå deres kultur på så kort tid er utrolig. De kostymene samurai krigerne hadde på seg er flott laget med masse detaljer. Det som jeg syntes var litt merklig var hvordan Algren ble en fullkommen samurai på et år? De andre hadde startet når de var barn med å trene, dette syntes jeg var litt merklig. I kampen på slutten telte jeg 5 skudd som traff en rambo samurai men han fortsatte og ri og sloss. Enten var den rustningen helt annerledes til de andre sine og tålte skudd eller så må han karen ha 9 liv. God film uansett. Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 21. mai 2004 Del Skrevet 21. mai 2004 (endret) En dårlig kopi av Braveheart. Hadde sett nesten alt før, det var bare forflyttet til Japan. Endret 21. mai 2004 av Scarface^ Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 25. mai 2004 Del Skrevet 25. mai 2004 I kampen på slutten telte jeg 5 skudd som traff en rambo samurai men han fortsatte og ri og sloss. Enten var den rustningen helt annerledes til de andre sine og tålte skudd eller så må han karen ha 9 liv. han var bare utrolig macho faen "Just a fleshwound!" Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 25. mai 2004 Del Skrevet 25. mai 2004 (endret) Hehe ja det var akkurat det jeg og kompisen satt og ropte mens vi så sluttkamp-scenen.."Pytt pytt! Bare et kjøttsår! Just a fleshwound!" (så ikke på kino da). Det var en standhaftig kar det der..rett opp på hesteryggen og drepe et titalls folk til med ei kule i ryggen Rustningen hans var jo mye tøffere enn de andre sin, kanskje det var *gisp*..magisk. Endret 25. mai 2004 av Bitex Lenke til kommentar
hageby1 Skrevet 26. mai 2004 Del Skrevet 26. mai 2004 jeg likte filmen, bortett fra en ting. de måtte ha med kjærlighetshistorie til filmen, virker som det noen ganger er umulig å lage en amrikansk fim hvor det er en singel person uten at det skal bli "kærlighetskliss" i filmen. ikke at jeg har noe generelt mot det, men i denne filmen passet det bare ikke. Lenke til kommentar
SirAnderz Skrevet 27. mai 2004 Del Skrevet 27. mai 2004 Filmen er helt RÅ... Hvordan greide han og bli samurai på et år ? Han hadde jo skillz med "vanlig" sverd da.. Så jeg tror det måtte ha hjulpet litt, Anbefaler ALLE og se den.. Rå.. Lenke til kommentar
HåkonN Skrevet 27. mai 2004 Del Skrevet 27. mai 2004 Helt greit matriale, reddet av Tom Cruise og bra filmeffekter. Passer fint som en søndagsfilm, men jeg har sett større filmer. I denne sjangeren er Braveheart bedre. Bør ses, men kommer ikke på top 10 lista... Sikkert en annen historie for de litt yngre... Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 27. mai 2004 Del Skrevet 27. mai 2004 men alle de store episke filmene blir små i forhold til LOTR Braveheart, Gladiator, Glory, Siste samurai, ingen ting gir en så bra følelse som å se 6000 kavaleri ride ned orcer Lenke til kommentar
Shulgin Skrevet 27. mai 2004 Del Skrevet 27. mai 2004 ingen ting gir en så bra følelse som å se 6000 kavaleri ride ned orcer Pøh! Masse... Lenke til kommentar
ophylicious Skrevet 28. mai 2004 Del Skrevet 28. mai 2004 Jeg vil si at det var en kjempe bra film. Jeg kjeda meg ikke gjennom filmen i det hele tatt. Det var også litt artig å se Tom Cruise snakke japansk. Filmen hadde også veldig mye med æren til de japaneserne som vart drept av de feige dritt folka med det stygge "maskingeværert" Konklusjon: Det var en ekstremt bra film, uten kjeldige scener. En anna ting som var posetivt var jo at det ikke virka som at filmen varte i en uendelig lang tid. Lenke til kommentar
kaiern Skrevet 28. mai 2004 Del Skrevet 28. mai 2004 men alle de store episke filmene blir små i forhold til LOTR Agreed. Men så er jo LOTR konge og da Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå