Gå til innhold

The last samurai

Sheldon C

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nokså god film. Liker du epos flest, elsker du denne. Har du dårlig erfaring med filmer som Gladiatoren og Braveheart, som meg, tror jeg det er sjanse for at den havner ganske langt ned.

Men for all del: jeg likte den rimelig bra, og kan vel anbefale den til folk flest, utenom sånne som meg.

Lenke til kommentar

hmm liker ikke denne filmen selv i det hele tatt

synes den er ett klassisk eksempel på hvor ute av tiden Hollywood pregissørene har begynnt å bli i det siste

klisjé på klisjé på klisjé ... uff

er lenge siden jeg har vært på kinofilm hvor hele salen brøler av latter av scener som regissøren nok ikke ville ha en latter-respons fra, men heller vill ha en "ooooOOooh"-respons istedet

mye kule effekter ja, men der slutter det

nok en klisjé-film uten noen som helt originalitet m.h.t story eller plot

dette var Min Mening

Lenke til kommentar
hmm liker ikke denne filmen selv i det hele tatt

synes den er ett klassisk eksempel på hvor ute av tiden Hollywood pregissørene har begynnt å bli i det siste

klisjé på klisjé på klisjé ... uff

er lenge siden jeg har vært på kinofilm hvor hele salen brøler av latter av scener som regissøren nok ikke ville ha en latter-respons fra, men heller vill ha en "ooooOOooh"-respons istedet

mye kule effekter ja, men der slutter det

nok en klisjé-film uten noen som helt originalitet m.h.t story eller plot

dette var Min Mening

Hehe! Endelig en som har tatt til fornuft. Jeg også skjønner ikke at denne filmen har fått så vanvittig god kritikk og at de jeg har snakket med liker den så utrolig godt. For meg er filmen bare en middelmådig film. Et standard epos med slåssing med selvsagt en vri der handlingen foregår i Japan. Standard klisje film med standard dialog, ett eksempel:

Emperor Meiji: Tell me how he died.

Algren: I will tell you how he lived.

Middelmådig film, grei underholdning er min konklusjon!

Lenke til kommentar

Veldig bra film, ja. Er så interessant og tenke på at samuraiene i begynnelsen ble sett på som -onde- og lovbrytere, men når hovedrolleinnhaveren (Tom Cruise) ender opp med de, blir de med ett snille, og de som han først "var på lag med", er nå blitt onde. Litt komplisert, men dere som har sett filmen, skjønner det nok. :)

Uansett, det vitner iallefall om at personene èn film følger, uansett hvor "onde" de er, er de du "heier" på. Noen andre som har tenkt over det?

Jeg lurer inderlig på om hvis noen lagde en god krigsfilm fra andre verdenskrig, der vi fulgte nazistenes kamp mot de allierte, og du fikk oppleve samholdet mellom de tyske soldatene. Ville vi da heie på nazistene, ettersom filmen følger opp de?

Lenke til kommentar

Har sett den ferdig nå. Den virket ikke lang i det hele tatt (men så satt vi i sofaen da.. hehe). Husker jeg har fått rimelig vondt i rauva etter et par lange filmer på kino ja.

Historien er flott og diskret spesialeffekter sørger for at filmen virker ganske troverdig hele veien. Med unntak av en viss amerikaner som blir samurai på særdeles kort tid (med tanke på at de andre har brukt hele livet på det).

Generelt er ihvertfall jeg veldig fornøyd med den, god underholdning!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...