alexio Skrevet 8. april 2002 Del Skrevet 8. april 2002 Hei! Jeg er en ivrig databruker! (hvem her på hardware er vel ikke det?) Men mine teoretiske kunnskaper kunne jo vært bedre. Jeg bare lurer litt på om hva virtuelt minne egenetlig er, en kompis sier det har noe med ram og gjøre, hvor mye blir i så fall 1gb avsatt minne fra harddisken i RAM?? Hvor mye minne lønner det seg å avsette? MVH Alexio Lenke til kommentar
Knuty Skrevet 8. april 2002 Del Skrevet 8. april 2002 Dette er vel det samme som swap-fila vel..(?) Tror man skal sette dette til ca 2,5 ganger din mengde ram. Eller er jeg helt på jordet? Lenke til kommentar
m-kane Skrevet 8. april 2002 Del Skrevet 8. april 2002 Virtuelt minne er HD plass reservert som RAM avlastning. Var vel MS som innførte det? Windows bruker ihvertfall MYE av det. Avhenging av hvor mye ram du har er vel en 1,5-2,5x RAM størrelse vanlig. Tror winXP automatisk bruker 1,5 x RAM. Det virtuelle minnet brukes som ram av programmene, noe som nødvendigvis dreper preformance, da HD er mye tregere enn RAM. Lenke til kommentar
BBC Skrevet 8. april 2002 Del Skrevet 8. april 2002 Langt ifra MS som "oppfant" virtuelt minne/swap. Fantes lenge før MS i det hele tatt var påtenkt. Lenke til kommentar
m-kane Skrevet 8. april 2002 Del Skrevet 8. april 2002 Quote: On 2002-04-08 19:40, borre skrev:Langt ifra MS som "oppfant" virtuelt minne/swap. Fantes lenge før MS i det hele tatt var påtenkt. Tar ditt ord for det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå