Gå til innhold

Windows XP kontra games


milamber

Anbefalte innlegg

Jeg sliter med XP kontra games. Feilen er som følger. Jeg har testa en god del spill nå, som f.eks. Homeworld Cataclysm, Delta Force Land Warrior, Half Life, Dune2000 osv. Ingen spill fungerer. Det dukker alltid opp en eller annen feilmelding når man skal starte spillet. Jeg har mest lyst til å kaste maskina ut av vinduet og hoppe på den, men det er ikke noe galt hardware messig med den, så jeg dropper det:-) Det er software feil regner jeg med eller en eller annen innstilling som må forandres på. Er det noen som har noe tips angående dette? Hadde blitt veldig glad for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+1374861

altså. hvis du har installert WinXP på normalt vis og ikke rota i noen system filer eller noe slikt burde det virke. er det samme feil som skjer på alle spill? installert drivere til gfx.kort? hvis du har gjort alt dette og ikke rota i winxp katalogen så ville jeg vurdert å formatere og reinstallere. er det en nedlastet ikke final version du har?? isåfall download winxp corporate. den funker helt greit. venter svar på spm....

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+1374861

ikke final version winxp? ikke ødelagte "pinner" på kablen? siste musedriverne?

 

kan bare selv konkludere med at jeg også spiller cs og jeg har ingen problem.

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke om dere har hatt samme problem, men jeg fant ut at ved å legge spill på en annen harddisk enn den du har OS på, så lager det krøll. Så fort jeg har lagt spillet på samme disk som OS, så fungerer alt. Dette var det som sjedde med min maskin. Jeg vet ikke åssen det er med deres. Er det forresten noen som har opplevd det samme?

Lenke til kommentar

Hmm...

 

Jeg legger ALDRI spill på OS harddisken. Bruker XP og har aldri merket noe trøbbel med spill. Jeg driver riktignok ikke med FPS å sånn, det går i strategi og rollespill. Men har ikke hatt trøbbel med: Might & Magic, Diablo 2, Tropico, B&W, Settlers 4 + gudene veit hvor mange demoer. B&W funket ikke i det hele tatt i W2k, men var helt uproblematisk i XP.

 

Mitt leiketøy:

Abit KT7A-RAID

700@960 MHz Duron

WD 10 MB 7200prm. HD (OS)

WD 30 MB HD (Lager/spill)

Asus GeForce 32 DDR

Sondblaster Live 5.1

Asus SCSI-kort

Plextor 12/4/32 SCSI

Plextor Ultraplex 40X SCSI CD-ROM

Creative 6X DVD

 

Hilsen

Meg

Lenke til kommentar

Spiller ofte CS i WinXP. Mitt problem er at en liten "hl.exe" blir liggende i minnet etter at jeg har avsluttet spillet. Jeg må knekke denne med ctrl-alt-del for å kunne gjøre noe med PC-en etterpå.

 

Til han som startet forumet: Spille spill som bare pokker i WinXP uten et eneste problem. Du har sikkert fått tak i en dårlig ISO eller noe. Ta det ned på nytt, så går det vel bra.

Lenke til kommentar

Problemet er at jeg ikke har prøvd med "dårlige" ISOer, men med orginal spill. Det var like ille med alle mulige type spill, men etter at installsjonen blir lagt på samme harddisk som OS, så fungerer alt. Har ikke hatt noen feilmeldinger ennå i XP. Og jeg må si meg veldig fornøyd :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...